۱۸:۰۶ ۱۴۰۰/۵/۲۲
نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

تمامی امکانات برای مقابله با کرونا در مازندران بسیج شود

تمامی امکانات برای مقابله با کرونا در مازندران بسیج شود

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان ، گفت : باید تمامی امکانات برای مقابله با کرونا در مازندران بسیج و داروی‌های مورد نیاز بیماران کرونایی استان هم تامین شود.

به گزارش کاسپین24| حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نمازجمعه ساری با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که با گسترش ویروس کرونا، زمان و میدان جنگ نیز تغییر یافته است و اولویت نخست مبارزه با بیماری کووید ۱۹ است ، افزود : همه باید برای مقابله و ریشه کنی این ویروس، راه های درست را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بسیج تمام امکانات برای مقابله با ویروس کرونا، تمام ائمه جماعات و هیات های امنای مساجد باید با بسیج تمام امکانات و استفاده از زیرساخت های موجود، به کمک کادر درمان بیایند.

محمدی لائینی با اشاره تکمیل ظرفیت مراکز درمانی مازندران در پی موج پنجم شیوه ویروس کرونا، گفت : برای جبران این کمبود، حاضر هستیم مصلی های نماز جمعه نیز برای ایجاد نقاهتگاه جدید در اختیار مسئولان بهداشتی استان قرار گیرد.

وی همچنین به خستگی نیروهای کادر درمان در این مدت نیز اشاره کرد و افزود : می توان برای جبران کمبود نیروهای انسانی از پرستارانی که طرح خود را به پایان رساندند استفاده کرد و با عقد قرارداد با این نیروها و پرداخت دستمزد عادلانه به کمک کادر درمان شنافت.

امام جمعه ساری با اشاره به آغار مرحله ششم طرح غربالگری برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: همه مردم باید در این طرح مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی با اشاره به کمبود دارو و عرضه آن در بازار آزاد با چندین برابر قیمت، گفت : این زیبنده امت اسلامی نیست و دارو باید ارزان و فراوان در اختیار مردم قرار گیرد ضمن اینکه طرح واکسیناسیون نیز باید با تقویت بخش داخلی و همچنین با واردات سرعت بگیرد.

وی همچپنین بر لزوم استفاده از خیران در تهیه وسایل مورد نیاز مراکز درمانی در این شرایط حساس نیز تاکید کرد.


منبع: ایرنا