۱۶:۵۲ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
استاندار مازندران:

تمام اقشار جامعه در حفظ انقلاب نقش دارند

تمام اقشار جامعه در حفظ انقلاب نقش دارند

استاندار مازندران گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله علمی، آموزشی و فرهنگی ممتاز و با قبل آن قابل مقایسه نیست و همه اقشار در حفظ انقلاب نقش دارند.

به گزارش کاسپین24| سید محمود حسینی‌پور در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه شهید برزگر میاندورود افزود: در قبل از انقلاب تنها ۳۰ درصد از خانم های کشور باسواد بودند اما به برکت این نظام اسلامی اکنون ۹۹.۵ درصد این قشر از جامعه باسواد هستند.

وی خاطر نشان کرد: در قبل از انقلاب تنها هفت درصد بانوان ایران در ادارات دولتی مشغول بکار بودند که این رقم اکنون به ۵۲ درصد رسیده است.

استاندار مازندران ادامه داد: تمام اقشار جامعه حتی کودکان و نوجوانان هم در حفظ انقلاب اسلامی نقش دارند و برای نقش پذیری و نقش آفرینی اقشار جامعه در انقلاب اسلامی باید ارزش ها و دستاوردهای این نظام مقدس در جامعه تبیین شود.

حسینی پور اضافه کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان هم به صحنه آمدند و نمی توان نقش این قشر سرافراز جامعه را برای تداوم این انقلاب شکوهمند نادیده گرفت.

استاندار مازندران تصریح کرد: از تمام دانش آموزان می خواهم که با برنامه ریزی اصولی درس های خود را بخوانند چراکه آینده این کشور از آن آنان است و باید برای توسعه کشور بر روی تحصیل باکیفیت تر محصلان بیش از پیش بکوشیم.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: ایران در سال ۱۳۵۷ براساس آمار رتبه ۵۵ علمی جهان را داشت که این رقم اکنون به ۱۶ درصد رسیده و این جهش به برکت انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: صدها هزار شهید فدای این نظام اسلامی شدند و باید از خون این شخصیت های ارزنده و ایثارگر با خوب کار کردن پاسداری کنیم.

حسینی پور ادامه داد: در قبل از انقلاب در بیمارستان های کشور پزشکان هندی و پاکستانی فعالیت داشتند اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون پزشکان توانمند در مراکز درمانی ایران حضور دارند و حتی بسیاری از بیماران از کشورهای مختلف برای درمان به بیمارستان های ساری و دیگر نقاط کشور می آیند.

استاندار مازندران گفت: اکنون کشور تولید کننده پیشرفته ترین سلاح نظامی از جمله پهباد است و بسیاری از ابرقدرت سلاح های ما را خریداری می کنند که این امر از دستاوردهای این نظام مقدس است.