۱۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۸

تولد ۳ نوزاد در کلینیک درمان ناباروری بهشهر

تولد ۳ نوزاد در کلینیک درمان ناباروری بهشهر

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بهشهر از سه زایمان موفق و تولد نوزاد در این بیمارستان با تلاش‌های کادر درمانی و پرسنل کلینیک ناباوری خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر آزاده ناظری روز جمعه افزود: در یک سال فعالیت این مرکز، برای ۳۰۰ زوج نابارور پرونده درمانی تشکیل شد که پس از تکمیل بررسی های تخصصی ۷۰ زوج، تاکنون از این بین ۱۰ خانواده موفق به نتیجه مثبت بارداری دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه خدمات این مرکز در سطح ۲ ناباروری است، گفت: خدمات ارائه شده به صورت IUI و درمان دارویی توسط فوق تخصص ناباروری زنان و زایمان انجام می گیرد که چهار بارداری نتیجه IUI و ۶ بارداری نتیجه درمان های دارویی بوده که تاکنون سه نوزاد متولد شدند و هفت نفر نیز دوره بارداری خود را سپری می کنند و منتظر تولد فرزند هستند.

رییس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) بهشهر با بیان اینکه در حال فراهم کردن تاسیس کلینیک سلامت جنسی در این مرکز هستیم، اظهار امیدواری کرد با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شخص رئیس دانشگاه در زمینه جوانی جمعیت نتایج مطلوبی را کسب کنیم.

توسعه خدمات ناباروری از برنامه‌های قطعی وزارت بهداشت است که از همان ابتدای تشکیل دولت سیزدهم جزو برنامه های اولویت دار آیت الله رئیسی لحاظ شد و برای رسیدن به هدف برنامه ریزی گسترده ای چه در زمینه تامین زیرساخت های لازم از جمله راه اندازی مراکز درمان ناباروری و تهیه و تامین اقلام دارویی و تجهیزات برای این منظور در دستور کار مسووولان امر در مازندران قرار گرفته و همچنان این روند در حال پیگیری و اجرا است.

از ۱۷۶ مصوبه سفر رئیس جمهور به مازندران ۲ مصوبه ویژه به حوزه درمان زوجین نابارور اختصاص یافته است.

راه اندازی مرکز درمان ناباروری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) بهشهر در شرق مازندران و راه اندازی همین مرکز در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در غرب استان باعث شده که با فعالیت آنها دسترسی افراد برای دریافت خدمات از این نوع مراکز نیز تسهیل شود.


منبع : ایرنا