۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۷/۶
در گفتگو با کاسپین24 مطرح شد:

تولید و تجاری سازی دانش باید جدی گرفته شود

تولید و تجاری سازی دانش باید جدی گرفته شود

مدیر مرکز رشد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی طبرستان، گفت: اگر به دنبال راهکاری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستیم باید هسته‌ها و واحدهای فناور را تقویت کنیم.

قربان وهاب زاده در گفت و کو با خبرنگار کاسپین24، اظهار کرد: مرکز رشد واحد فناوری واحد طبرستان که از قدیمی ترین مراکز رشد کشور است و انواع حمایت‌های مالی را برای هسته های فناور انجام داده است.
وهاب زاده با اشاره به اینکه مرکز رشد از زمان تاسیس این واحد از سال 89 که واحد فناوری طبرستان فعالیت خود را آغاز کرد تا کنون حدود 105 هسته و واحد فناور عضو مرکز رشد هستند که
حدود هفت مورد از این اعضا به شرکت دانش بنیان تبدیل شد، افزود: در حال حاضر نیز فراخوانی داده شد و از افراد نوآور و خلاق حمایت مالی خواهد شد تا این هسته های فناور بتوانند با در اختیار داشتن اتاق کار و میر و صندلی و در اختیار قرار دادن تسهیلات مالی در دو فاز تا حدود 50 میلیون تومان کمک مالی خواهیم کرد.
وی یادآور شد: این واحدهایمان با فروش بسیار بالا در سطح استان فعالیت می‌کنند.
مدیر مرکز رشد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی طبرستان با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کشاورزی و نهاده ها، آبیاری، ماشین آلات، دام و طیور، آبزیان و صنایع وابسته در دهکده نیاوران ساری در حال برگزاری است و بخشی از محصولات واحدهای فناور را در این مکان برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان به نمایش درآوردیم، گفت: از حدود 25 واحدی که مرکز رشد دارد تمامی این واحدها در این نمایشگاه شرکت و هسته ها فقط با برشور حضور پیدا کردند.
وی عنوان کرد: محصولاتی که در مرکز رشد تولید می‌شود برخی از آنها مهندسی معکوس شده است و در صنایعی همچون نفت و گاز بکار می‌رود.
وهاب زاده افزود: حضور در نمایشگاه وسیله‌ای است برای ترویج و معرفی محصولاتمان بنابراین ارتباطی میان تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر به دنبال راهکاری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی هستیم باید هسته‌ها و واحدهای فناور را تقویت کنیم زیرا مدرک به میزان کافی در جامعه ایران وجود دارد و برای بسیاری از افراد با مدرک کار وجود ندارد بنابراین بحث تولید و تجاری سازی دانش باید جدی گرفته شود که به لحاظ تئوری در طی دهه های گذشته اقدامات فراوانی را انجام دادیم و مقالات فراوانی نوشته شد که این مقالات را باید تجاری سازی و به محصول تبدیل کرد تا نیازهای کشور را فراهم کنند، البته این فعالیت‌ها آغاز شده و این ایده ها امروز شده یک محصول فیزیکی و در صنعت بکار گیری می‌شود.
مدیر مرکز رشد واحد طبرستان یادآور شد: دولت و وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری نیز تاکنون حمایت مالی انجام دادند که در این راستا حمایت مالی فراوان شد که جای تقدیر دارد.