۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۴

تکذیب شکسته شدن سد ذوات در چالوس

تکذیب شکسته شدن سد ذوات در چالوس

سرپرست فرمانداری چالوس گفت : شایعه شکستگی سد انحرافی ذوات این شهرستان بر اثر بارندگی و سیل روز گذشته -۱۳ آبان- صحت ندارد.

به گزارش کاسپین24 | رستم زرودی میزان بارندگی روز گذشته در این شهرستان ۱۰۹ میلی متر اعلام کرد و افزود : بر اثر بارندگی آب سد ذوات چالوس تغییر مسیر داده است.

وی اظهارداشت : شدت بارندگی روز گذشته به حد بود که رودخانه منطقه طغیان کرده که تعداد از واحدهای مسکونی واقع در حاشیه مسیر رودخانه و مهمتر این که تعدادی از آلاچیق‌ها گردشگری حوالی سد نیزخسارت جدی دیدند.

سرپرست فرمانداری چالوس گفت :شکستگی سد انحرافی ذوات این شهرستان بر اثر بارندگی شدید کذب محض است.

سد زوات چالوس بر روی رودخانه چالوس ایجاد شده است که سفره خانه ها و آلاچیق های گردشگری سرتاسر مسیر این سد به مسافران و گردشگران خدمات می دهند.

رودخانه حفاظت شده چالوس که از دامنه شمالی ارتفاعات کندوان و طالقان سرچشمه می‌گیرد و پس از طی ۷۲ کیلومتر و گذر از وسط شهر چالوس به دریای خزر می‌ریزد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با رد شایعه شکستگی سد ذوات بر اثر بارندگی سیل آسای روز گذشته در چالوس گفت : شکسته شدن سد ذوات شایعه است، این سد برای تغییر مسیر آب احداث شده و آبی پشت آن ذخیره نمی‌شود.

به گفته وی سد ذوات، سد انحرافی بوده نه مخرنی و با طغیانی شدن رودخانه چالوس بیشترین خسارت به آلاچیق های گردشگری اطراف سد خسارت دیدند.

بارندگی ۲ ساعته عصر روز گذشته در نوشهر و چالوس و عباس آباد به ترتیب ۱۰۹ و ۸۰ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

به گفته مسوولان شهرستان های یادشده در زمان حاضر نیروهای هلال احمر، شهرداری‌ها، اداره راه، برق، گاز و سایر نیروها مشغول بازگشایی و امداد رسانی به مردم هستند.


منبع : ایرنا