۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۵

حال و هوای تاسوعا در مازندران

حال و هوای تاسوعا در مازندران

دیار علویان در روز تاسوعای حسینی که به نام عشق بازی و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس به مولای خود امام حسین (ع) نامگذاری شده یک پارچه غرق درماتم وعزا است.

به گزارش کاسپین24 | مردم ولایتمدار استان مازندران روز پنجشنبه مصادف با نهم محرم با حضور در مساجد و تکایا به یاد مظلومیت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش عزاداری می کنند.

مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا در این حرم های مطهر برپاست و ذاکران اهل بیت در رثای سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل العباس مرثیه سرایی می کنند.

در شب تاسوعای حسینی نیز هیات های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امام زادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر سوگواری کردند.

شور حسینی در جای جای مازندران در روز تاسوعای حسینی (ع) به چشم می خورد و نوای یا حسین و ابوالفضل به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج درفضای شهری و روستایی مازندران طنین انداز شده است.

شماری از جوانان دلباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم با برپایی ایستگاه های صلواتی در تعدادی معابر عمومی شهرهای مازندران و توزیع چای، خرما و شیر بین مردم و عزاداران حسینی، ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران فداکارشان نشان می دهند.

برخی از شهروندان مازندرانی هم بر اساس یک سنت دیرینه برای نشان دادن ارادت خود به ساحت حضرت سید الشهدا (ع) در منازل خود اقدام به برپایی مجالس سوگواری می کنند.

با توجه به تعطیلات ۲ روزه تاسوعا وعاشورای حسینی بسیاری از هموطنان از سراسر کشور از عصر روز گذشته چهارشنبه از مسیر محورهای مواصلاتی هراز، کندوان وسوادکوه و نیز برخی محورهای کناره وارد مازندران شدند.

از آن جایی که این روزها کشاورزان شالیکار باید سخت مشغول درو محصولشان باشند، اما به عشق و ارادت امام حسین (ع) دست از کار کشیدند و مشغول عزاداری هستند.


منبع : ایرنا