۱۶:۳۷ ۱۴۰۰/۲/۹

حمایت کامل نظام پزشکی از نسخه نویسی الکترونیک

حمایت کامل نظام پزشکی از نسخه نویسی الکترونیک

نظام پزشکی مازندران از طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بیمه سلامت در استان کاملا حمایت می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | دکتر محمد خورشیدی رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران در حاشیه نشست مشترک بیمه سلامت با اعضای نظام پزشکی در زمینه هماهنگی اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک همچنین کاهش کاربرد دفترچه بیمه سلامت در استان، گفت: منابع مالی و نیاز‌های نرم افزاری و سخت افزاری این طرح آماده شده و سازمان نظام پزشکی نیز به عنوان نماینده جامعه پزشکی استان از این طرح کاملا حمایت می‌کند.

او افزود: بسیار خرسندیم که طرح نسخه نویسی الکترونیک بعد از سال‌ها تلاش بی وقفه وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر به خصوص سازمان بیمه سلامت به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید و خوشبختانه این امر به صورت جدی در سال ۱۴۰۰ هم در تولید نسخه الکترونیک و هم نسخه پیچی الکترونیک اتفاق افتاد.

خورشیدی با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح برای تمام افراد جامعه، گفت: یقیناً در این مسیر یکسری مشکلات کلی نیز نظیر بستر‌های اینترنتی وجود دارد که باید آن‌ها را نیز حل کنیم.

او افزود: همچنین مشکلاتی هم در حین اجرا ممکن است اتفاق بیفتد که باید تمهیدات لازم اندیشیده شده تا بلافاصله بتوان با رفع مشکل و ارائه پاسخ مناسب و سریع به پزشکان، مردم و بیمه شدگان دچار مشکل نشده و پزشکان نیز در یک فضای آرام بتوانند در این طرح بزرگ مشارکت کنند.

خورشیدی گفت: عموم جامعه پزشکی از این طرح حمایت می‌کنند و گرچه این طرح زمانبر باشد، ولی سود و استفاده آن هم برای مردم و هم برای جامعه پزشکی بسیار زیاد است.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی مازندران افزود: جامعه پزشکی استان هم هماهنگی و تعامل خوبی با بیمه سلامت جهت اجرای هر چه بهتر این طرح دارند و حمایت خود را از این طرح اعلام می‌کند.



منبع: باشگاه خبرنگاران