۱۴:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱
استاندار مازندران

حوزه اقتصادی استان نیازمند رویکرد جدید است

حوزه اقتصادی استان نیازمند رویکرد جدید است

استاندار مازندران گفت: ما در حوزه اقتصادی این استان که دارای تمدن و تاریخ بزرگی است باید برآیند و رویکرد جدید ایجاد کنیم که در این برآیند با طراحی که می شود سلسله اقداماتی را انجام داد تا رویکردمان تغییر یابد.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور ظهر پنجشنبه در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری غرب مازندران در اردوگاه حبیب بن مظاهر شیرود با بیان اینکه ایران در زمینه اقتصادی، ذخایری دارد که برای دنیا ارزشمند است، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد دلار از در آمدهای نفتی کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها در بانک‌های برخی از کشورها بلوکه شده است.

حسینی پور با اشاره به دشمنی‌های معاندان جمهوری اسلامی افزود: هر چقدر دشمنان تلاش کردند تا در بخش‌های مختلف، ایران را تهدید کنند، اما مردم ایران تمامی این تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند.

استاندار مازندران، اقتصاد را آخرین خاکریز دشمنان برشمرد و خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در جهت رشد و توسعه اقتصادی تلاش‌های خوبی داشته و به طور مثال فروش نفت که در دولت دوازدهم به شدت کاهش یافته بود، در دولت سیزدهم این موضوع به شرایط قبل از دولت دوازدهم برگشت.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم، تصریح کرد: دولت سیزدهم بزرگترین جراحی اقتصادی قرن را در همان ماه‌های نخستین آغاز به کارش انجام داد و همین امر سبب شد تا دشمنان با ایجاد مزاحمت‌هایی این روند رو به رشد را کند سازند.

حسینی پور با بیان اینکه بزرگترین حملات سایبری در این مدت از سوی دشمنان و معاندان بر علیه ایران انجام شد، با اشاره به سخنان رهبر، مهمترین مأموریت مسئولان را توسعه اقتصادی برشمرد.

وی هدف از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری را تغییر در شیوه مدیریت اقتصادی و سرمایه گذاری برشمرد و گفت: این اقدامات انجام شد تا بتوانیم رویکردهای سنتی را تغییر دهیم. استاندار مازندران با تاکید بر گفتمان واحد در امر سرمایه گذاری، آن را زمینه ساز تغییر در این بخش عنوان کرد.

حسینی پور با بیان اینکه کار اقتصادی نیازمند بسترهای اجرایی مناسب است، ادامه داد: اگر این مهم بدرستی شکل بگیرد فعالان اقتصادی می‌توانند در فضایی امن در سطح استان سرمایه گذاری کرده و اشتغال ایجاد کنند.

این مسئول همچنین ایجاد پروژه‌ای مشارکتی را مدلی موفق در دنیا در بخش سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: ما در این همایش‌ها فرصت‌ها و افراد و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و به بحث و بررسی و ارائه راهکار مناسب می‌پردازیم.

نماینده عالی دولت در مازندران ضمن انتقاد از نبود سامانه‌ای متمرکز در زمینه ظرفیت‌های سرمایه گذاری، ان را یک نقطه ضعف جدی دانست و گفت: سرمایه گذار باید به طور شفاف در جریان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰۲ فرصت و ظرفیت در خلال این همایش از این منطقه شناسایی شد که ما ان را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم، تصریح کرد: ایجاد بسته‌های سرمایه گذاری و سیاست‌های تشویقی از جمله اقداماتی است که هدف این همایش بوده و همین جا اعلام می‌کنم که پروانه و جواز سرمایه گذاری برای سرمایه گذارانی که قصد دارند در استان فعالیت داشته باشند، یکماهه از سوی استانداری صادر و واگذار می‌شود.

وی مطالعات راهبردی سرمایه گذاری را از دیگر اهداف این همایش‌ها برشمرد و اذعان داشت: با انجام این مطالعات راهبردی نیازمندی‌های جامعه هدف شناسایی می‌شود.


منبع : مهر