۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱۱/۲۱

خداحافظی مازندرانی‌ها با دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی

خداحافظی مازندرانی‌ها با دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی

صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در مازندران از اول اسفندماه متوقف می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۱ بهمن در سالن اجتماعات تامین اجتماعی بابلسر، با بیان اینکه هدف اصلی سازمان در سال‌های اخیر این بوده که خدمات را به صورت الکترونیکی به خانه و محل کار مردم ببرد،گفت: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اول اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان متوقف می‌شود.

او افزود: افراد از این پس با همراه داشتن کارت ملی خود می‌توانند در مراجعه به تمامی مراکز درمانی، از خدمات پزشکی لازم برخوردار شوند.

محمودی با بیان اینکه برای تهیه دفترچه‌های تامین اجتماعی هزینه‌هایی زیادی می‌شود،گفت: برای تامین کاغذ دفترچه ارز از کشور خارج می‌شود که با این اتفاق بزرگ رفت و آمد‌های مردم و نوشتن‌ها و کاغذ بازی هم حذف می‌شود.

او افزود:طرح ۳۰۷۰ یکی دیگر از اتفاقات بزرگ در سازمان تامین اجتماعی است که معنی آن ارائه ۳۰ خدمت از خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری برای حذف ۷۰ میلیون بار مراجعه در سال است.

محمودی گفت: در این طرح ۴۰ میلیون بار مراجعه حضوری مردم برای ثبت اعتبار دفترچه درمانی به کارگزاری‌های تامین اجتماعی کاهش پیدا کرد.

او با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در میزان رشد سازمان تامین اجتماعی تعداد افراد تحت پوشش است، افزود: مازندران در سال ۵۷ تعداد ۵۷ هزار بیمه شده داشت که این رقم در سال ۹۹ با ۶۳۵ درصد رشد به ۶۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

محمودی گفت:تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران هم در این مدت از ۴۷۰۰ نفر به ۱۵۵ هزار نفر، تعداد کارگاه‌های تحت پوشش از ۱۵ هزار به ۱۰۶ هزار افزایش یافته است.

او افزود: یک میلیون و ۹۶۳ هزار نفر در ۲۸ شعبه، ۱۶ کارگزاری و ۹ شعبه اقماری هم اکنون تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی بوده که این رقم در سال ۵۷، فقط ۸ شعبه مادر در استان بود.




منبع: باشگاه خبرنگاران