۱۱:۵۴ ۱۳۹۹/۱۲/۲

خداحافظ دفترچه‌های تامین اجتماعی!

خداحافظ دفترچه‌های تامین اجتماعی!

صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در مازندران متوقف شد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: صدور دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از اول اسفندماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان متوقف شد.

او با بیان اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های اضافی، چاپ کاغذی دفترچه‌های بیمه متوقف شد، افزود: بیمه شدگان با همراه داشتن کد ملی و یا سربرگ دفترچه در مراجعه به تمامی مراکز درمانی، از خدمات پزشکی لازم برخوردار می‌شوند.

خورشیدی گفت: پزشکان طرف قرارداد با تامین اجتماعی و همچنین طرف غیر قرارداد با نوشتن شماره ملی بیمار برای دارو و پاراکلینیک اقدام خواهند کرد.

او افزود: آن دسته از پزشکانی که طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند و امکان تولید نسخه الکترونیکی برای بیمار ندارند، می‌توانند با یادداشت کد ملی بیمار در همان سربرگ سرنسخه مخصوص مطب‌‏ یا مرکز درمانی نسبت به معاینه و تجویز اقدام کنند.

خورشیدی گفت: پزشکان غیرطرف قرارداد نیز همانند پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به سامانه‌های الکترونیک سازمان یا سامانه‌های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند و در صورت نبود امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک، پزشک می‌تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب یا موسسه در یک برگ تجویز کند و تحویل بیمار دهد.

او افزود: پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کد‌های دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را براساس ضوابط ارائه دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: تمامی دفترچه‌هایی که صادر شده و در دست بیمه شدگان است تا برگه آخر معتبر است.



منبع: باشگاه خبرنگاران