۱۵:۳۳ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
استاندار مازندران مطرح کرد:

خستگی مردم از طرح‌های به اتمام نرسیده

خستگی مردم از طرح‌های به اتمام نرسیده

سید محمود حسینی‌پور،گفت:مردم از طرح های عمرانی که ۱۰ تا ۲۰ سال همچنان بلاتکلیف مانده اند خسته شدند و اولویت دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی است.

به گزارش کاسپین24| سید محمود حسینی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی در ساری افزود: راه اندازی گردشگری سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن میلیون ها شهروند در حوزه درمانی از جمله دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در استان است.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر جذابیتی برای گردشگران کشورهای عربی از عمان، امارات، عربستان، کویت و قطر برای حضور در بیمارستان های مازندران وجود دارد آن است که پزشکان متخصص و متعهد قابل توجهی و امکانات خوبی در استان برقرار است.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندرانی که اول انقلاب در بیمارستان های آن از پزشکان هندی و پاکستانی پُر بود اکنون پزشکان متخصص این دیار نه تنها به هم استانی ها بلکه به بیماران سایر نقاط کشور و جهان خدمت ارایه می دهد.

دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت مازندران

حسینی پور تصریح کرد: سرانه تخت بیمارستان در مازندران در قبل از انقلاب اسلامی ۴۲صدم درصد بود که این رقم اکنون به ۱.۶ درصد رسیده است.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: اکنون بیش از ۴۵ هزار تخت بیمارستانی در استان وجود دارد که تمام این امکانات بهداشتی به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

لزوم تبیین اقدامات جمهوری اسلامی برای مردم

وی افزود: باید دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت برای اقشار مردم تبیین شود و شاید حتی دانشجویان حوزه پزشکی ما هم نمی دانند که انقلاب اسلامی چه دستاوردهای ممتازی در حوزه درمان استان داشت و دارد.

استاندار مازندران گفت: توسعه متوازن در تمام حوزه های مهم ترین اولویت مسوولان اجرایی استان است و بهداشت و درمان برای تحقق این امر نقش غیر قابل انکاری دارد.

ظرفیت ممتاز مازندران برای راه اندازی شهر سلامت

حسینی پور ادامه داد: باید شهرهای سلامت در مازندران ایجاد شود چراکه بهترین مراکز درمانی و طبیعت بکر را در استان داریم و با نگاه جدی به بهداشت و درمان می توانیم هزاران اشتغال ایجاد کنیم.

این مقام مسوول افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار در کنار ارایه خدمات به شهروندان از درگاه توسعه بهداشتی باید توجه کنیم و بسیار ناراحت کننده بوده که طرح بیمارستانی در مرکز استان متوقف شده بود که با اولویت بندی برای تامین منابع مالی بیمارستان یک هزار و ۱۰۰ تختخوابی آیت الله طبرسی اقدام شد.

استاندار مازندران تصریح کرد: برای تامین این منابع مالی تلاش قابل توجهی در ماه های گذشته شد و با تهاتر نفت که کم سابقه است توانستیم آغاز گام های ۲ و ۳ ساخت بیمارستان ماهفروجک ساری را آغاز کنیم.

قدردانی استاندار مازندران از رییس جمهور

وی خاطر نشان کرد: از رییس جمهور که موافقت خود را در بحث تکمیل بیمارستان ماهفروجک از طریق تهاتر نفت اعلام کردند و بعد از آن معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت دستورات را لازم ارایه دادند، نهایت قدردانی را داریم.

حسینی پور اضافه کرد: همه مسوولان ملی و استانی در ماه های گذشته تلاش کردند تا این طرح عمرانی حداکثر سه سال آینده برای مردم استان به بهره برداری برسد و اصل این جلسه آن است که طعم شیرین برای مردم زمانی خواهد بود که چراغ این بیمارستان روشن شود.

خستگی مردم از وجود طرح های نیمه تمام در مازندران

وی ادامه داد: مردم از طرح های عمرانی که ۱۰ تا ۲۰ سال همچنان بلاتکلیف مانده اند خسته شدند و اولویت دولت سیزدهم تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی است و این بیمارستان جامع به طور حتم با تلاش جمعی در زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: بزرگترین شهر سلامت کشور در غرب مازندران کلنگ زنی خواهد شد و منابع مالی آن با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی و تخصیص زمین در دست پیگیری است.

استاندار مازندران گفت: در شرایط کرونایی استان ۱۷ شهید سلامت را تقدیم انقلاب و وطن کرد و وقتی که یک بحرانی اتفاق می افتد قلب های به تپش می افتد و برای صیانت از مردم تلاش می کنند و ما نباید از شهدا که داشته های معنوی کشور هستند، غفلت کنیم.

خدمت به مردم اولویت مسوولان

حسینی پور گفت: باید اراده ما همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس، وطن و سلامت باشد و مسوولان باید تا پای جان برای مردم کار کنند و ارایه خدمت به مردم وظیفه ذاتی کارکنان دولت است.

وی افزود: خودکفایی بودجه مازندران در دستور کار است و با توسعه زیرساخت و اقتصاد می خواهیم به جایگاهی در کشور برسیم که از دولت اعتباری نگیریم و حتی اعتباراتی هم به دولت مرکزی بدهیم.


منبع:ایرنا