۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۱۰/۸

درآمدهای عمومی مازندران ۱۴ درصد بیشتر شد

درآمدهای عمومی مازندران ۱۴ درصد بیشتر شد

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران گفت که درآمدهای عمومی استان در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مصوب قانون بودجه ۱۴ درصد بیشتر شد.

به گزارش کاسپین۲۴ | سید اسماعیل هاشمی افزود : براساس آمار در این مدت حدود ۲۰ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال از درآمدهای عمومی استان اعم از محل مالیات مستقیم و غیر مستقیم و سایر مبادی درآمدی وصول شد.

وی گفت که میزان درآمدهای عمومی وصولی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۵ درصد بیشتر نشان می دهد.

او افزود : ۱۸ هزار و ۷۴ میلیارد ریال از درآمدهای مازندران در سال جاری از محل دریافت مالیات مستقیم و غیر مستقیم وصول شد که نسبت به مدت مشابه حدود ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی استان رشد کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران میزان رشد مالیات وصولی استان در ۹ ماهه سال جاری را نسبت به پیش بینی در قانون بودجه سال ۹۹ حدود ۱۸.۶ درصد بیان کرد.

وی میزان وصول درآمدهای استان را از سایر مبادی درآمدی از جمله ارائه خدمات دولتی در این مدت حدود ۲ هزار و ۴۷ میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت : در این مدت ۸۵ درصد از این درآمدها مطابق با قانون بودجه محقق شده است.

هاشمی میزان وصول درآمدهای این بخش نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش و نسبت به پیش بینی در قانون بودجه حدود ۱۵ درصد کاهش نشان می دهد.

براساس قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور مجموع درآمدهای دولت در لایحه بودجه سال جاری ۲۶۱ هزار میلیارد تومان برآورد شده که حدود ۱۹۵ هزار میلیار تومان از این درآمدها از محل درآمدهای مالیاتی پیش بینی شد. سهم استان مازندران از محل مجموع درآمدهای دولت در سال جاری حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بر اساس آمار رسمی حدود ۸۶ درصد از درآمدهای مازندران را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهند که در سال گذشته افزون بر ۹۰ درصد از درآمدهای مصوب قانون بودجه از محل مالیات ها در این استان محقق شد.


منبع : ابرنا