۱۰:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۱۸

دریافت مجوز فروش ۲ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد دولت در مازندران

دریافت مجوز فروش ۲ هزار میلیارد ریال از اموال مازاد دولت در مازندران

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران از دریافت مجوز فروش ۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال از اموال مازاد دولت در استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سید اسماعیل هاشمی مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران درجلسه شورای برنامه ریزی استان که با ریاست حسین زادگان استاندار مازندران برگزار شد، گفت: مجوز فروش ۲۴۴۴ میلیارد ریال از اموال مازاد دولت در استان دریافت شده است.

او افزود: هدف از فروش و مولدسازی دارایی‌های دولت با اهدافی مانند کمک به تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی، جبران کسری اعتبارات هزینه‌ای، کاهش بدهی‌های دولت و سرمایه گذاری مجدد در شرایط خاص و با برنامه مشخص در کشور در حال انجام است.

هاشمی گفت: با شرایط موجود، چندین جلسه در استان و کارگروهی در شهرستان‌ها تشکیل شد و بانک اطلاعاتی که در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) داشتیم دراختیارفرمانداران قرار دادیم تا ضمن صحت سنجی اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و معرفی اموال مازاد و بلا استفاده ادارات تابعه شهرستان اقدام شود.

او افزود: میزان درآمد‌ها از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی ۴۸۰ هزار میلیارد ریال است که سهم مازندران از این محل ۲۲ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی مازندران گفت: با توجه به پیگیری صورت پذیرفته و تلاش مسئولان تعداد ۸۱ فقره بالغ بر ۴ هزا رو ۸۴۸ میلیارد ریال اموال مازاد جهت فروش در استان مورد تصویب قرارگرفت و به وزارت اموراقتصادی و دارایی ارسال گردید که تا کنون تعداد ۴۸ پرونده به ارزش ۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال توسط این وزارتخانه مجوز فروش آن نهایی شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران