۰۹:۵۱ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
یوسفیان ملا:

در تحقق اقتصاد مقاومتی با مطالبات مقام معظم رهبری فاصله داریم/ فرهنگ اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود

در تحقق اقتصاد مقاومتی با مطالبات مقام معظم رهبری فاصله داریم/ فرهنگ اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی با آنچه خواست و مطالبه مقام معظم رهبری از طرح این شعار بوده فاصله داریم.

به گزارش کاسپین24 به نقل از خانه ملت؛عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره میزان تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که در سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده بود، گفت: این گونه نیست که برای تحقق اقتصاد مقاومتی هیچ اتفاقی نیفتاده باشد اما باید این اقدامات را در گزارشی جمع آوری کرد تا مشخص شود که چند درصد مجلس در این زمینه کار کرده و چند درصد دولت و نهادهای دیگر نقش ایفا کرده اند.

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس شورای اسلامی  در ادامه با بیان اینکه این گزارش، نیاز به جمع آوری آمار و ارقام و آسیب شناسی دارد، افزود: آنچه مسلم است، این است که در تحقق اقتصاد مقاومتی با آنچه خواست و مطالبه مقام معظم رهبری از طرح این شعار بوده فاصله داریم و باید در این راستا گام های اساسی برداشته می شد.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: خواست دولت و شخص رئیس جمهور در اقتصاد مقاومتی نیز کمتر محقق شد که یکی از موانع آن فقدان عزم راسخ در سطح مدیریتی و ناهماهنگی میان دستگاههای کشور بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  تاکید کرد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی هنوز برای مردم به خوبی تبیین و تدوین نشده است.

وی با بیان اینکه به فرهنگ مصرف کالای داخلی و تولید ملی توجه نشده است و در این زمینه همه بخش تعلل کرده اند، تصریح کرد: اینکه بگوییم به هیچ وجه اقدامی برای  تحقق اقتصاد مقاومتی نشده ظلم است اما می توان گفت که  این اقدامات به هیچ وجه قابل مقایسه با خواست مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید در سال 96 آسیب شناسی کند و با بررسی اشکالات سال های گذشته، آن ها رفع کرده و با عزم راسخ تری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد میدان شود.