۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۸

در عصر جدید چه مهارت‌هایی را بیاموزیم؟

در عصر جدید چه مهارت‌هایی را بیاموزیم؟

هوش مصنوعی در حال رونق است و شرکت‌ها در حال تلاش برای پرکردن شکاف‌های مهارتی با استخدام افرادی با مهارت‌های جدید، برای استفاده حداکثری از فناوری هستند.

به گزارش کاسپین24 | رونق اخیر هوش مصنوعی باعث ایجاد گفتگوهای زیادی در مورد پتانسیل آن برای حذف مشاغل شده است، اما یک نظرسنجی توسط موسسه تحقیقاتی Upwork از 1400 رهبر تجاری نشان داده که 49٪ از مدیران قصد دارند کارمندان مستقل و تمام وقت بیشتری را در پاسخ به این موضوع استخدام کنند. از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، برخی نیز گفته‌اند که شخصاً از هوش مصنوعی مولد در محیط کار استقبال می‌کنند. این موسسه پس از بررسی پروژه استخدام این شرکت‌ها به ده مهارت‌ در حوزه هوش مصنوعی رسیده است.

1. مهارت استفاده از چت‌جی‌پی‌تی

سازمان‌ها علاقه‌مند به استخدام افراد حرفه‌ای هستند که در استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای تولید محتوا، وظایف اتوماسیون و اسکریپت نویسی، ترجمه، یادگیری بر حسب تقاضا، پشتیبانی فنی و عیب یابی، ویرایش و تصحیح، تولید ایده، زمان بندی و مدیریت تقویم و ... مهارت دارند.

2. مهارت استفاده از پردازش زبان طبیعی

هدف این حرفه ایجاد تجارب روان‌تر برای کسانی است که با چت‌بات‌های هوش مصنوعی، تعامل دارند. این مهارت‌ها شامل تخصص در زمینه‌هایی مانند پیش‌پردازش متن، توکن‌سازی، مدل‌سازی موضوع، طبقه‌بندی متن، استخراج کلمات کلیدی، برچسب‌گذاری گفتار، تجزیه و تحلیل احساسات، تولید متن، تجزیه و تحلیل احساسات، مدل‌سازی زبان و موارد دیگر است.

3. مهارت استفاده از TensorFlow

TensorFlow توسط گوگل به عنوان یک چارچوب یادگیری ماشین منبع باز توسعه داده شده که بیشتر برای ساخت و آموزش مدل‌های یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی استفاده می‌شود و به عنوان یک ابزار محبوب و مؤثر به شرکت‌ها در توسعه و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند.

4. مهارت در پردازش تصویر

هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و پردازش تصاویر استفاده می‌شود، در حالی که داده‌ها و اطلاعات را از اسناد بصری و متنی استخراج می‌کند و در صورت نیاز آن داده‌ها را تفسیر یا دستکاری می‌کند. پردازش تصویر با هوش مصنوعی سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از اسنادی مانند فاکتورها، سفارشات خرید، لیست‌های بسته بندی، رسیدها و غیره تجزیه و تحلیل و استخراج کنند. همچنین کاربردهای مهمی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی دارد و به تجزیه و تحلیل تصویربرداری پزشکی از MRI ​​و سی تی اسکن کمک می‌کند.

5. مهارت استفاده از PyTorch

PyTorch توسط تیم تحقیقات هوش مصنوعی فیس بوک به عنوان یک کتابخانه یادگیری ماشینی منبع باز توسعه داده شد که یک چارچوب محبوب برای کمک به سازمان‌هاست تا مدل‌های یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی را بسازند و آموزش دهند.

سازمان‌ها علاقه‌مند به استخدام افراد حرفه‌ای هستند که در استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای تولید محتوا، وظایف اتوماسیون و اسکریپت نویسی، ترجمه، یادگیری بر حسب تقاضا، پشتیبانی فنی و عیب یابی، ویرایش و تصحیح، تولید ایده، زمان بندی و مدیریت تقویم و ... مهارت دارند

6. ایجاد محتوای هوش مصنوعی

وعده هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوا قابل انکار نیست و شرکت‌های زیادی برای ایجاد محتوایی مانند پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، گرافیک، مقالات و حتی ویدیوها به هوش مصنوعی روی می‌آورند. با این حال، هوش مصنوعی مولد همیشه در تولید محتوای طبیعی یا مرتبط با انسان‌ها موفق نیست و در نتیجه متن‌های ناهنجار یا ناخوشایندی به وجود می‌آید که نیاز به سطحی از ویرایش انسانی برای معنادار شدن دارد. در نتیجه، تقاضا برای افراد حرفه‌ای افزایش یافته است که می‌توانند موتورهای هوش مصنوعی نسل جدید را به طور موثر در تولید محتوای مرتبط ترغیب کنند و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که جریان روان، منطقی و با مخاطبان انسانی خواهد بود.

7. مهارت استفاده از Midjourney

Midjourney یک سرویس هوش مصنوعی مولد است که برای تولید تصاویر با استفاده از دستورات زبان طبیعی توسعه یافته است. پس از جنجال‌هایی بر سر نقض حق نسخه‌برداری و حقوق هنرمندان، حال آزمایشگاه تحقیقاتی Midjourney ادعا می‌کند که می‌خواهد با هنرمندان کار کند و به عنوان ابزاری برای کمک به تولید محتوا عمل کند. از آنجایی که سازمان‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی فناوری برای ایجاد تبلیغات سفارشی و به عنوان جایگزینی برای جستجوی تصاویرگوگل هستند، تقاضا برای مهارت‌های Midjourney زیاد شده است.

8. کارمندانی برای مدیریت چت‌بات‌های پشتیبان

چت‌بات‌های هوش مصنوعی در جامعه مدرن، به ویژه در تجارت الکترونیک، خدمات مشتری و خرده فروشی، رایج شده‌اند. شرکت‌ها به‌طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی برای کاهش حجم کاری نمایندگان انسانی استفاده می‌کنند. با استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، سازمان‌ها می‌توانند تجربه مشتری را بهتر و ساده‌تر کنند، اما این خدمات همچنین به نگهداری و مدیریت منظم توسط کارکنان انسانی نیاز دارند. سازمان‌ها به دنبال افراد حرفه‌ای هستند که بتوانند سرویس‌های چت‌بات را آزمایش و اشکال‌زدایی، تجزیه و تحلیل و نظارت کنند.

9. مهارت تنظیم مدل‌ها

مهارت تنظیم مدل‌ها فرآیندیست برای شناسایی و ایجاد تنظیمات و پارامترهای ایده‌آل برای مدل‌های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق. با این مهارت، تیم‌ها می‌توانند عملکرد و کارایی مدل‌های یادگیری ماشین خود را بهبود بخشند. تنظیم کننده مدل از پارامترهای قابل آموزش استفاده می‌کند که به صورت داخلی از داده‌ها آموخته می‌شوند. با هوش مصنوعی مولد، این مهارت برای ایجاد محصولات و خدمات با کیفیت برای مصرف کننده مهم است.

10. مهارت استفاده از Stable Diffusion

Stable Diffusion یک مدل یادگیری عمیق است که آثار هنری و تصاویر با کیفیت بالا را بر اساس درخواست‌های پیچیده و دقیق کاربر تولید می‌کند. همانند Midjourney، هنرمندان و طراحان نگرانی خود را در مورد این فناوری ابراز و به همان مسائل مربوط به حق چاپ اشاره کرده‌اند. اما Stable Diffusion همچنان یک مهارت مورد نیاز هوش مصنوعی است که سازمان‌ها برای تبلیغات سفارشی و سایر محتواها مانند تصاویر محصول و محتوای رسانه‌های اجتماعی به دنبال آن هستند.


منبع : تبیان