۱۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴

دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بدون ‌اغماض عمل کند

دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بدون ‌اغماض عمل کند

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: دستگاه قضایی در برخورد با اختلاس‌گران و مفسدان اقتصادی و سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال باید بدون اغماض و توفنده عمل کند.

به گزارش کاسپین24 | آیت الله محمدباقر محمدی‌لائینی روز یکشنبه در نشست با اقشار جامعه مازندران که با حضور رییس قوه قضاییه در ساری برگزار شد تاکید کرد: باید دست کسانی که از بیت‌المال برای مقاصد شخصی استفاده می کنند کوتاه شود.

وی عدالت و توحید را اصل اساسی نظام اسلامی برشمرد و اجرای آن را ضروری دانست و گفت: در جامعه اسلامی با رعایت درست این ۲ اصل نباید شاهد هیچ مشکل اقتصادی و یا گرسنه‌ای باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دست اندازی به بیت‌المال مورد قبول و پذیرش آرمانهای جامعه اسلامی نیست افزود: دستگاه قضایی به عنوان متولی رسیدگی به جرائم و ایجاد عدالت باید مبارزه قاطعانه با مفسدان و اختلاس‌گران داشته باشد تا آبرو و حیثیت نظام اسلامی حفظ شود.

 آیت الله محمدی لائینی همچنین به مشکلات کشاورزان استان مازندران اشاره کرد و گفت: مشکلات کشاورزان به ویژه ضایعات محصولات کشاورزی یکی از دغدغه های اصلی این قشر است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مسائل زیست محیطی را نیز یکی دیگر از مشکلات گریبانگیر این استان عنوان کرد و اظهار داشت: باید مشکلات مازندران همانند خدمات ان به صورت ملی دیده شود و در سطح ملی برای آن تصمیم گیری و اعتبار تعیین شود.

وی وجود آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق و اعتیاد را در مازندران معضل دانست و افزود: نیاز است دستگاه قضایی در این بخش با جدیت بیشتری وارد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضائیه به منظور بررسی مشکلات قضایی صبح امروز یکشنبه وارد مازندران شد.

در سفر یک روزه رییس قوه قضاییه علاوه بر این برنامه که از نزدیک در جریان مشکلات قضایی مردم مازندران قرار می گیرد با تعدادی از آنان نیز گفت و گو نیز خواهد کرد.

بررسی مشکلات اقتصادی بویژه معضلات کارخانه ها و واحدهای تولیدی استان که قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند ، از دیگر برنامه های رئیس قوه قضائیه به مازندران است .

رییس قوه قضاییه همچنین در این سفر در نشست شورای اداری مازندران هم شرکت و سخنرانی می کند.



منبع: ایرنا