۱۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۴

دستگیری یکی از عوامل قطع درختان جنگلی در آمل

دستگیری یکی از عوامل قطع درختان جنگلی در آمل

یکی از عوامل قطع درختان جنگلی در محور امام‌زاده عبداله آمل دستگیر شد.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ مجید ذکریایی گفت : با پیگیری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و دستور دادستانی و پلیس آگاهی شهرستان آمل و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان یکی از عوامل قطع درختان جنگلی در محور امام‌زاده عبدالله آمل دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی ادامه داد: در پی تشدید اقدامات حفاظتی و مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و توقیف خودروهای سواری و وانت حامل چوب قاچاق و کشف چوب آلات جنگلی فاقد پروانه از کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپوی چوب توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل، متخلفین در اقدامی تلافی جویانه اقدام به قطع درختان جنگلی در حاشیه محور امام‌زاده عبداله کرده بودند که به محض حضور مأمورین منابع طبیعی از صحنه جرم متواری گشتند.

وی تصریح کرد:تلاش‌ها برای دستگیری همدستان متهم ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ناحیه ساری تصریح کرد: شهروندان فهمیم می‌توانند در صورت مشاهده قطع درختان جنگلی، از طریق شماره 1504 (به صورت شبانه روزی) یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است. حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هست.


منبع : ایرنا