۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۰

دستگیری116 میراث‌خوار در مازندران

دستگیری116 میراث‌خوار در مازندران

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران گفت: ۱۱۶ متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی استان توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در چهار ماه ابتدایی سال جاری دستگیر شدند.

به گزارش کاسپین24 | سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح اقدامات چهارماهه این یگان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود، برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح های عملیاتی و مقابله ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: در این مدت ماموران این یگان۳۰ گروه قاچاق را متلاشی، ۱۱۶ قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و ۴۳ مورد پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مراجع قضائی ارسال کردند.

وی کشف نزدیک به هفت قطعه سکه تاریخی، ۲۰ قلم اشیای اصلی و بدلی و ضبط ۴۷ دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت های عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مدت اعلام کرد.

رییس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم علیه آثار فرهنگی و ملی، افزایش مشارکت پذیری مردم و نهاد های اجتماعی امری ضروری است، افزود: در این راستا بالغ بر یک هزار و ۴۴۰ مورد مشارکت اجتماعی به منظور حراست از آثار باستانی و ابنیه تاریخی با یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.


منبع : ایرنا