۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۲۰

دهک‌های ششم و هفتم مشمول طرح کالابرگ شدند

دهک‌های ششم و هفتم مشمول طرح کالابرگ شدند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران: دهک‌های ششم و هفتم مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیکی شدند.

به گزارش کاسپین24 | علی باقری افزود: خانوارهای زیرپوشش طرح کالا برگ الکترونیک در مازندران تاکنون بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال را صرف خرید کالای مورد نیاز خود از فروشگاه های تعیین شده کردند.

وی اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته، سه هزار و ۷۹۷ پایانه فروشگاهی در سطح این استان به اجرای مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیکی پیوسته‌اند و از این فروشگاه ها تاکنون ۱۷۶ هزار و ۱۴۵ تراکنش به ثبت رسیده است.

مدیرکل تعاون مازندران در ارتباط با شرط بهره‌مندی دهک‌های اول تا پنجم درآمدی از مشوق طرح کالا برگ الکترونیک، خاطرنشان کرد: تا پیش از این شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی این بود که حداقل ۸۰ درصد یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده اختصاص دهند اما بر اساس قانون جدید این مشوق، با خرید ۵۰ درصد از یارانه بلافاصله ۱۲۰ هزار تومان در حساب آن‌ها شارژ می‌شود.

باقری با بیان اینکه دهک‌های اول تا پنجم می‌توانند از طرح تشویقی کالا برگ الکترونیک بهره‌مند شوند، تصریح کرد: افرادی که مشمول یارانه چهار میلیون ریالی هستند، مبلغ ۲ میلیون ریال و افرادی که یارانه سه میلیون ریال دریافت می‌کنند، با خرید یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کالا، می‌توانند از طرح تشویقی کالا برگ استفاده کنند.

وی در ارتباط با نحوه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با کالا برگ الکترونیکی، گفت: مطابق اعلام معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه اینترنتی اسنپ‌مارکت در طرح کالا برگ الکترونیک فراهم شده است.

این مقام مسئول با عنوان اینکه امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در طرح کالا برگ الکترونیک و استفاده از اعتبار یارانه مهرماه برای ۹ دهک درآمدی فعال است، بیان کرد: در گذشته بهره‌مندی افراد از یارانه تشویقی یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و پوشش مابه‌التفاوت تورمی تنها برای دهک‌ یک تا پنج درآمدی امکان‌پذیر بود که بنابر اعلام وزیر کار، از هفته آینده دهک های ۶ و هفت نیز شامل یارانه تشویقی خواهند شد.

باقری ادامه داد: هم اکنون در حال اتصال سایر فروشگاه‌های اینترنتی سطح استان به طرح کلا برگ الکترونیک هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم را به کالاهای مورد نیاز را تسهیل کنیم.

وی گفت: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌ میزان اعتبار استفاده‌ شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و بقیه به‌ صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

باقری افزود: به موجب این طرح، امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار از فروشگاه‌های عامل، یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.


منبع : ایرنا