۱۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۸
معاون رئیس جمهور:

دولت از فناوری‌های آینده‌ساز و اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند

دولت از فناوری‌های آینده‌ساز و اقتصاد دانش‌بنیان حمایت می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دولت در دو شاخه از فناوری‌های آینده‌ساز با روندهای روز دنیا و شرکت‌هایی که در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و متناسب با نیاز بازار و آمایش سرزمین است، حمایت ویژه می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | روح الله دهقانی فیروز آبادی روز شنبه در بازدید از مرکز رشد فناور نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با این راهبرد می توان پی برد که شرکت های دانش بنیان برای این سرزمین چه اندازه می توانند اثر گذار باشند.

وی اظهار کرد : امروز یکی از نکات بسیار مهم در این معاونت آن است که شرکت دانش بنیان و فناور چه محصولاتی که مورد نیاز بازار است تولید می کنند؛ به عبارتی نقش آفرینی این شرکت ها در تولید اقتصاد دانش بنیان چقدر تاثیر داشته و در توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه فناور این معاونت ستادهایی را مشخص کرده و تعدادی از شرکت های فناور خاص که آینده ساز کشور هستند و منطبق با فناوری های نوین دنیا حرکت و تلاش می کنند مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون رئیس جمهور گفت : در توسعه بازار استانداردسازی محصولات و فراهم کردن زیرساخت های تولید انبوه در گام دوم این معاونت قرار گرفته و در این حوزه برنامه ریزی بسیار خوبی شده است.

دهقانی فیروز آبادی افزود : امروز مراکز فناوری که در استان ها فعالیت دارند به ویژه آن مراکزی که متصل به نهادهایی باشند که بتوانند محصولات موردنیاز بازار را شناسایی و تولید کنند به طور طبیعی موفقیت بیشتری کسب کرده اند.

وی از مرکز رشد فناور نوشهر به عنوان یکی از مراکز بسیار موفق در کشور یاد کرد و ادامه داد : این مرکز سعی کرده با سخت کوشی، دقت و جدیت بیشتر مجموعه ای از شرکت های دانش بنیان را شناسایی و ثبت کند و توسعه دهد.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور بیان کرد : نوشهر جزو شهرهای بسیار مهم و علاقه مند به حوزه نوآوری است چرا که از نیروهای انسانی توانمند و متخصص بهره مند است و به همین خاطر این مرکز از حمایت های این معاونت هم برخوردار بوده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود : بازدیدی که از بزرگ ترین شبیه ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر انجام گرفت، گویای آن بوده که این دانشگاه در این شهر از توانمندی های بالایی برخوردار است.

در این بازدید، امیردریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

ساختمان مرکز رشد فناور نوشهر به تازگی در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در قالب پنج طبقه که طبق آن کتابخانه عمومی است ساخته شد و قرار است در هفته دولت این مرکز به بهره برداری برسد.

این شرکت از سال ۱۳۹۰ تاکنون با ثبت ۲۲ شرکت دانش بنیان در زمینه های صنعتی، کشاورزی، فناوری، پهبادی نجات غریق فعالیت دارد و محصولات تولیدی این شرکت ها در زمینه آزمایشگاهی، انرژی خورشیدی، پکیج برق خورشیدی قابل حمل، تولید روپوش‌های سربی با قابلیت حفاظت در مقابل اشعه، پهپاد حوزه امداد و نجات، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، تکثیر گیاهان زینتی با قابلیت کاهش زمان به روش کاشت بافت، تولید محصولات دامپزشکی و تولید اولین شامپوی گیاهی مخصوص حیوانات خانگی، تولید و ساخت بسترهای گل و گیاهان زینتی، ساخت تابلوهای برق و خدمات تعمیر و نگهداری کارخانجات طراحی و ساخت سیستم‌های رباتیک و ماشین‌آلات صنعتی، تولید محصولات غذایی کرم گندم کندی طعم‌دار، تولید انواع ظروف و قطعات استیل و پلاستیک، ساخت سکوهای بتنی آماده زیر تابلوهای برق با در باز شونده است.

شهرستان نوشهر با جمعیتی ۱۴۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.


منبع : ایرنا