۱۷:۵۴ ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
استاندار مازندران:

دولت حمایت ویژه ای از باغداران مازندران کرد

دولت حمایت ویژه ای از باغداران مازندران کرد

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت حمایت ویژه ای از باغداران مازندران کرده است، گفت: یک ریال تسهیلات بلاعوض به استان‌های همجوار ندادند این نشان می دهد دولت نگاه ویژه ای به باغداران مازندرانی دارد.

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛ ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در استانداری مازندران با بیان اینکه خواستار حمایت از تولید استان شد و اظهار کرد: نگاه به گروه تولیدکننده به گونه‌ای باید باشد که هم افزایی و همراهی دیگر فعالان اقتصادی را برای استان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رفت و آمد های تجاری  را برای ارتباط های اقتصادی مناسب ارزیابی و تصریح کرد: تمامی نشست ها و جلسه هایی که با مقام ها و فعالان اقتصادی خارجی در مازندران برگزار می شود برای توسعه و تقویت تولید است و در اختیار اتاق بازرگانی قرار دارد.

استاندار مازندران تاکید کرد: باید از مقدار صادرات مازندران مستند ایجاد کرد تا بدانیم مازندران به چه مقدار و کجا صادرات دارد.

فلاح با بیان اینکه کالاهای فراوانی در مازندران تولید و به استان‌های دیگر صادر می شود، تصریح کرد: ظرفیت صادراتی مازندران بیش از مقداری است که اتاق بازرگانی اعلام کرد و باید آمار جامع تری داشت.

استاندار مازندران رشد اقتصادی کشور را بعد از برجام مثبت ارزیابی کرد و افزود: کشور به رشد اقتصادی 7 درصد رسیده است و نرخ تورم تک رقمی شده که این موارد مورد تائید مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت.

فلاح با بیان اینکه تثبیت قیمت ها و آرامش نسبی در بازار نشان می دهد تیم اقتصادی دولت عملکرد خوبی داشته است، اظهار کرد: تولید و تجارت مازندران مورد حمایت و توجه دولت بوده است به طوری که فقط در بسته رونق اقتصادی هزار و 30 واحد تولیدی توانستند تسهیلات کم بهره دریافت کنند.

وی وضعیت کشور را از لحاظ ریسک اقتصادی در جایگاه مطلوبی دانست و تاکید کرد: بخش خصوصی نیز باید همکاری بهتری با دولت داشته باشد، مالیات و تامین اجتماعی باید پاسخگوی خزانه باشند هر چند این مهم باعث نشده که از این دو نهاد نخواهیم به تولید استان کمک کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای اجرای درست ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار باید کمیته ای تشکیل شود، اظهار کرد: در این کمیته موارد بررسی می شود که تعامل بهتر و سازنده تری برای تولید استان است.