۲۰:۴۳ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸

ذخیره سوخت به اندازه کافی در مازندران

ذخیره سوخت به اندازه کافی در مازندران

مدیر شـرکت خطوط لوله و مـخابرات نـفت مـنطقه شـمال از ذخیره سوخت به اندازه کافی در مازندران خبرداد.

به گزارش کاسپین24 | محمدمهدی جامعی در نشست خبری با بیان اینکه این شرکت امسال ۴ میلیارد لیتر انواع فراورده نفتی را در شمال کشور جابجا کرده است، گفت: با تمهیداتی که داشتیم به میزان کافی سوخت در انبار‌های نفت ذخیره شده است.

او افزود: هیچ کمبودی در تامین انواع فراورده های نفتی نداریم و مردم نگران نباشند.

مدیر شـرکت خطوط لوله و مـخابرات نـفت مـنطقه شـمال یکی از اقدامات مهم این شرکت را اتصال نیروگاه شهید سلیمی نکا به شبکه خطوط لوله نفتی کشور اعلام کرد و ادامه داد: حمل سوخت قبلا با تانکرهای نفتی در جاده خطرناک منتهی به نیروگاه انجام می شد که با اتصال این نیروگاه به شبکه خطوط نفتی مشکلات ترافیک و حوادث جاده ای به شدت کاهش یافت.

محمدمهدی جامعی گفت: ۶۰ تانکر روزانه، سوخت مورد نیاز را به نیروگاه شهید سلیمی نکا منتقل می‌کردند که اکنون نیازی به تردد این خودرو‌ها نیست.

استفاده از شرکت های دانش بنیان برای قطع وابستگی

مدیر شـرکت خطوط لوله و مـخابرات نـفت مـنطقه شـمال یکی از فن آوری هایی مفید برای شرکت خطوط لوله نفت و گاز را استفاده از تکنولوژی پیگرانی هوشمند دانست و گفت: این فن آوری شامل بسته الکترونیکی و مکانیکی است که از داخل خطوط لوله عبور می کند و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد گزارش می دهد.

محمدمهدی جامعی با بیان اینکه استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، افزود: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در همین راستا با بهره گیری از توان یک شرکت دانش بنیان داخلی، بومی سازی پیگرانی هوشمند را آغاز کرده است

او ادامه داد: پیگرانی هوشمند پیشتر از آلمان و روسیه وارد میشد اما با توانی که شرکت دانش بینان داخلی دارد امیدواریم این تکنولوژی بزودی بومی سازی شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران