۲۱:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۱۲

راهنمای صفر تا صدی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی

راهنمای صفر تا صدی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی

باید موارد متعددی مثل امنیت سایت، روش پرداخت امن، تصاویر جذاب از محصولات واقعی و ... را در فروش آنلاین جدی بگیرید.

به گزارش کاسپین24 | به طور کل باید هر کاری می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما بهترین تجربه ممکن را از اطلاعاتی که برای انجام خرید نیاز دارند، دریافت می‌کنند، مانند توضیحات کامل برای محصول، موقعیت مناسب درز سایت، تصاویرو ویدیو واقعی و با کیفیت، انتشار نظرات مشتریان، تا جزئیات مالیات، حمل و نقل و روش تحویل. اگر به وضوح توضیح دهید که محصول شما چگونه مشکلات مشتری خود را برطرف می‌کند و خرید را برای آنها آسان می‌کند، به جرئت می‌گویم که 90٪ راه را برای فروش آنلاین موفق رفته‌اید.

مشتریان را به راه دوری نفرستید

یکی از بدترین مواردی که در فروشگاه‌های آنلاین جدید می‌بینیم، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی برجسته است، چه در سربرگ وب سایت یا در جای دیگری در صفحه اصلی. لحظه‌ای که شخصی آن لوگوی فیس‌بوک یا اینستاگرام را می‌بیند، از خرید از شما منحرف می‌شود و توسط تعاملی که رسانه‌های اجتماعی به ارمغان می‌آورند فریفته می‌شوند. این بدان معناست که حتی اگر روی پیوندی کلیک کنند که آنها را به صفحه رسانه اجتماعی شما می‌برد، بلافاصله وارد اعلان‌ها و فید خود می‌شوند و تمایل به خرید از شما را فراموش می‌کنند. پس از فرستادن مردم به شبکه‌ اجتماعی خودداری کنید. اگر می‌خواهید پیوندهای اجتماعی را درج کنید، آنها را در فوتر وب‌سایت و محتاطانه نگه دارید. یعنی بهتر است رنگی یکنواخت و اندازه‌ایی کوچک داشته باشد.

برای وبسایت خود سرمایه‌گذاری کنید

در دنیای خرید آنلاین، مردم قرار نیست شماره کارت خود را در وب سایتی تایپ کنند که دارای تصاویر نامرغوب و توضیحات نامناسب محصول است. روی یک توسعه دهنده وب معتبر سرمایه گذاری کنید تا به ساخت وب سایت شما کمک کند که به طور منسجم با پلتفرم تجارت الکترونیک انتخابی شما کار کند. مطمئن شوید که آنها برای یافتن تصاویر محصولات حرفه‌ای، نوشتن محتوای عالی و آپلود آنها در وب سایت شما به روشی زیبا و کاربرپسند وقت می‌گذارند.

نقطه فروش منحصربه‌فرد خود را بیابید

برای اینکه یک فروشنده آنلاین موفق باشید، نقطه فروش منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید. در هر صنعتی که هستید، هزاران کسب‌وکار دیگر دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که شما انجام می‌دهید. برخی از این کسب‌وکارها سال‌هاست که به صورت آنلاین کار می‌کنند و تجربه زیادی دارند. بنابراین، چگونه باید رقابت کنید؟ رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و کشف کنید که آنها چه چیزی ندارند که شما انجام می‌دهید.

وب سایت خود را ایمن کنید

وقتی صحبت از فروش آنلاین می‌شود، مهمترین جنبه امنیت است. به احتمال زیاد، از روش‌های پرداخت آنلاین استفاده می‌کنید تا به مردم اجازه دهید به روشی ساده و کارآمد خرید انجام دهند. از آنجایی که شما با اطلاعات مالی مشتری سروکار دارید، باید اطمینان حاصل کنید که امنیت وب سایت شما عالی است. تمام اقدامات احتیاطی مناسب را برای محافظت از داده‌های مشتری انجام دهید. در نهایت این اعتماد آنهاست که شما می‌خواهید حفظ کنید. حتی اگر توسعه سایر جنبه‌های وب‌سایت شما را کمی به عقب می‌اندازد، باید اطمینان حاصل کنید که امنیت در بالای لیست اولویت‌های شما در برخورد با فروش آنلاین قرار دارد.

به حاشیه های سود توجه کنید

بهترین نکته برای فروش آنلاین این است که حواستان به حاشیه‌های سود خود باشد. مثلا احساس نیاز به ارائه حمل‌ونقل رایگان وسوسه انگیز است زیرا خرده فروشان بزرگ این کار را می‌کنند، اما وقتی این کار را انجام می‌دهید، هزینه حمل و نقل همراه با لوازم بسته بندی کاملاً حاشیه سود شما را کاهش می‌دهد و اگر مراقب نباشید، در واقع ممکن است پول را از دست بدهید.

خواسته‌ها و نیا‌زهای مشتریان خود را در نظر بگیرید

با توجه به تغییرات بازار، تغییر برای کسب‌وکارها نیز مهم است. توصیه من این است که دائماً به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان خود فکر کنید و ارزیابی کنید که چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیست. مثلا محصولات پرفروشی که در دوره همه‌گیری کرونا واقعاً محبوب بودند، ممکن است در این زمان‌ تقاضای زیادی نداشته باشند. به راه‌هایی فکر کنید که می توانید محصولات خود را اصلاح کنید یا نوآوری کنید تا نیازهای مشتری خود را بهتر برآورده کنید.


منبع : تبیان