۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۸

رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی بدون حضور رئیس جهاد کشاورزی!

رایزنی برای صادرات محصولات کشاورزی بدون حضور رئیس جهاد کشاورزی!

استاندار مازندران در صدر هیاتی از بخش دولتی و خصوصی با رویکرد صادرات محصولات کشاورزی به ولگاگراد روسیه سفر کرد؛ اما رئیس جهاد کشاورزی مازندران در این سفر حضور نداشت.

به گزارش کاسپین24 | ۲۶ تیرماه امسال هیات بلند پایه‌ای اعم از بخش دولتی و خصوصی، مازندران را به مقصد استان ولگاگراد روسیه ترک کردند تا در این سفر چند روزه فرصت‌های اقتصادی دو استان با رویکرد توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد.

قرار است در این سفر اقتصادی در زمینه نفت، گاز، ترانزیت، نهادهای‌ دامی و کشاورزی، معدن و ترانزیت محصولات معدنی و فعال کردن کریدور شمال به جنوب مذاکراتی انجام شود.

با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و حتی بنا به گفته استاندار مازندران در جلسات متعدد، که کشاورزی اولویت نخست مازندران است اما از حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این سفر خبری نیست!

نکته‌ای که حائز اهمیت بوده این است استانی که پاشنه آشیل آن کشاورزی است و قرار است در روسیه دو طرف در خصوص مسائل اقتصادی بویژه اهمیت کشاورزی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی مواردی را مطرح کنند و به گفت‌وگو بنشینند چرا متولی اصلی کشاورزی استان در این سفر حضور ندارد؟

آیا کشاورزی مازندران برای این هیات بی اهمیت است یا عملکرد ضعیف و قابل تامل رئیس این سازمان که نتوانسته در یکسال و اندی پاسخگوی مطالبات کشاورزان و مسؤولان استان و کشور باشد مانع از حضور و همراهی وی در این سفر شده است؟

متاسفانه طی یکسال اخیر شاهد قیمت‌های افسارگسیخته گوشت مرغ هستیم و مازندرانی که بنا به گفته مسؤولان جهاد کشاورزی مازندران حدود ۱۱ درصد گوشت سفید در این استان تولید می‌شود و سرآمد در کشور است چرا نتوانسته این کالای اساسی را با قیمت ثابت و مصوب به دست مردم برساند؟

با توجه به اینکه شاهد جلسات هر روزه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران تحت عنوان قرارگاه امنیت غذایی بودیم و هر روز خبرهایی مبنی بر اینکه مشکلی در تامین و توزیع گوشت مرغ نداریم و قیمت‌های مصوبی را از این کالا اعلام می‌کردند چرا مدیریت موفقی را حداقل در این یک قلم کالا شاهد نبودیم و جهاد کشاورزی مازندران با به‌کارگیری همه معاونین و مدیران خود و دستگاه‌های وابسته نتوانست از پس قیمت مرغ برآید؟

سایر مشکلات بخش کشاورزی مازندران جای خود دارد که هیچگونه مدیریت صحیحی نسبت به رفع آن انجام نشد و به مرحله‌ای از چالش در این بخش رسیدیم که حضور دو روزه وزیر جهاد کشاورزی را به این خطه داشتیم تا شاید وی با تلاش استاندار بتواند مشکلات این بخش را که از دست در رفته است را سر و سامان دهد، که نمونه آن دپوی برنج در شالیکوبی‌ها و انبارهای کشاورزان است و رئیس سازمان فقط به انجام مصاحبه و انتشار عکس‌های خود در جراید و رسانه‌ها بسنده کرده است.

تجربه نشان داده بازدیدهای هر روزه و برگزاری جلسات بدون خروجی و رفع تکلیفی هیچ دردی از کشاورزان، تولیدکنندگان، بهره‌برداران و بخش کشاورزی مازندران برطرف نمی‌کند بلکه مدیریت پا به کار و بدون حاشیه می‌تواند مشکلات این قشر زحمتکش را برطرف کند.

مدیریت کردن بر کشاورزی مازندران نیاز به تعریف کسی ندارد بلکه عزم راسخ، همت والا، مدیری توانمند، کاربلد و جهادی می‌خواهد تا از این مهلکه‌ای که گرفتار شده رهایی یابد و همه این‌ها به تلاش وزیر جهاد کشاورزی نیاز است تا سکان‌دار قوی، با تجربه و کسی که خود برای سازمانش تصمیم صحیح بگیرد را برگزیند تا کشاورزی مازندران بیش از این متضرر نشود.


منبع : فارس