۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲

رسیدگی به مشکلات ۱۵ هزار شهروند از طریق دفتر استاندار مازندران

رسیدگی به مشکلات ۱۵ هزار شهروند از طریق دفتر استاندار مازندران

مدیرکل حوزه استاندار مازندران، گفت: در ۱۸ ماه گذشته به مشکلات حدود ۱۵ هزار ارباب رجوع در این دفتر رسیدگی شده است.

به گزارش کاسپین24 | احسان رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه استانداری مازندران متعلق به همه شهروندان مازندرانی است و پاسخگویی به مطالبات مردم، وظیفه همه مدیران می‌باشد، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم مردم داری و توجه به مشکلات هم میهنان است و بر اساس منویات رئیس جمهور، همه مدیران مکلف به پاسخگویی نیازمندی های شهروندان و رفع آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه پس از تغییر مدیریتی در سطح کلان مازندران، تصمیم بر آن گرفته شد تا رویه مدیریت و پذیرش ارباب رجوع تغییر کند، افزود: به دستور سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در دفتر به روی همه شهروندان بازگشایی شده است و فضای سابق مبنی بر کنترل و ارجاع ارباب رجوع بدون بررسی مشکلات آنها به دیگر واحدها برچیده شده است و پس از مراجعه مستقیم مردم به دفتر استاندار موضوعات بررسی و سپس به مدیران مربوطه ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل حوزه استاندار مازندران از پاسخگویی و رفع مشکل بیش از ۱۵ هزار شهروند مازنی از اسفند ۱۴۰۰ تاکنون توسط مجموعه مدیران حوزه استاندار خبر داد و یادآور شد: پس از تغییرات حوزه تا به امروز این تعداد شهروندان به دفتر مراجعه داشتند و تا رفع کامل مشکل شهروندان، خواسته‌های آنها پیگیری می‌شود.

رجبی بیشترین مراجعات به دفتر را در بخش عمرانی، اقتصادی، اشتغال، بازرسی، حراست و درخواست تسهیلات دانست و تصریح کرد: عمده مشکل در بخش عمرانی و مسکن بود که با توجه به تغییر مدیریت در حوزه معاونت عمرانی استانداری، مراجعات شهروندان برای موضوعات عمرانی به دفتر استاندار کمتر شده است.

وی مهم ترین دغدغه استاندار مازندران را تسریع و تسهیل در پاسخگویی به مراجعه کنندگان اعلام و خاطرنشان کرد: برای تکریم ارباب رجوع از پرسنل جوانان متخصص و متعهد استفاده شده است و شرایط کار بسیار با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل حوزه استاندار مازندران در پاسخ به این سوال درباره عدم سفر به روسیه به همراه تیم استاندار علی رقم صدور ویزا، گفت: در راستای پاسخگویی به مردم در پی مراجعه به دفتر و رفع مشکلات آنان، سفر به روسیه را انجام ندادم و نتیجه عدم سفر جلو افتادن بسیاری از کارها و در راس آن پیگیری و پاسخگویی مطالبات شهروندان بوده است و تاکید استاندار بر آن است که حوزه استاندار مرجع پاسخگویی شهروندان باشد.

احسان رجبی با بیان اینکه راهروی دفتر استاندار راه نفوذ افراد خاص نیست بلکه برای همه مردم است، افزود: به دستور استاندار و تاکیدی که مدیران حوزه داشتند؛ به همه شهروندان اعلام می‌شود که برای پیگیری امور می‌توانند به استانداری و حوزه استاندار مراجعه کنند و برای سهولت در رفع مشکلات مردم غرب استان، شهروندان می‌توانند به دفتر استانداری در نوشهر نیز مراجعه نمایند.