۱۸:۵۶ ۱۴۰۰/۳/۹

رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب در مازندران

رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب در مازندران

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: با چاپ و انتشار ۹۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۳۹۹ از سوی ناشران و نویسندگان مازندرانی، رشد ۵۰ درصدی چاپ کتاب درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در مازندران صورت پذیرفت.

به گزارش کاسپین24 | معصومه فرجی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد کتب چاپ شده در مازندران ۶۵۰ عنوان با شمارگان ۴۲۹ هزار و ۲۳۰ بوده است، گفت: در سال گذشته با توجه به ارائه کاغذ یارانه ای از سوی معاونت فرهنگی وزارت به ناشران و فراهم شدن بخشی از مشکلات چاپ، ناشران استان توانستند با همکاری بیش از ۱۳۰۷ نویسنده ۹۰۰ عنوان کتاب با شمارگان ۸۰۳ هزار و ۴۵۰، رکورد جدیدی در حوزه چاپ کتاب به ثبت برسانند.

فرجی در ادامه افزود: استان مازندران با فعالیت ۲۲۸ ناشر توانست در سال گذشته ۹۷ عنوان کتاب کودک و نوجوان با شمارگان ۱۰۲هزار و ۷۶۵، ۶۲ عنوان کتاب دینی با شمارگان ۶۶ هزار و ۵۳۰، ۶۵ عنوان کتاب فرهنگ بومی با شمارگان ۱۳۰ هزار، ۴۵ عنوان کتاب دفاع مقدس با شمارگان ۱۳۵ هزار و سایر موضوعات به چاپ برسانند.

معاون فرهنگی رسانه ای ارشاد مازندران بر حمایت از نویسندگان و ناشران از طریق خرید کتاب تاکید و اظهار کرد: در همین راستا سال ۹۹ تعداد ۶۳ عنوان کتاب با مبلغ ۷۴ ملیون تومان از ناشران و نویسندگان خریداری شد.

فرجی با اشاره به اهدای ۶۳۸ عنوان کتاب در سال گذشته یادآور شد: از ۹۰۰ عنوان کتاب چاپ شده در استان ۷۲۴ عنوان تالیفی، ۱۳۲عنوان ترجمه، ۷۴ عنوان چاپ مجدد بوده است.



منبع: ایسنا