۱۷:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
گزارش/

رفوزگی صنایع چوب و کاغذ مازندران در بحران

رفوزگی صنایع چوب و کاغذ مازندران در بحران

کاسپین24/شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران بزرگترين توليد كننده كاغذ در ايران با ظرفيت مجموعاً ۱۷۵۰۰۰ تن شامل ۹۰۰۰۰ تن كاغذ روزنامه و چاپ و تحرير و ۸۵۰۰۰ تن كاغذ فلوتينگ. در بحران کاغذ که اوج آن در افزایش قیمت های سال های اخیر بوده است، صنایع چوب و کاغذ مازندران که به منظور تولید و رونق تولید داخلی از حمایت های لازم برخوردار بود، نتوانست نمره قبولی در حمایت از مطبوعات مازندران بگیرد و رفوزه شد.

به گزارش کاسپین24،شركت صنايع چوب و كاغذ مازندران بزرگترين توليد كننده كاغذ در ايران با ظرفيت مجموعاً ۱۷۵۰۰۰ تن شامل ۹۰۰۰۰ تن كاغذ روزنامه و چاپ و تحرير و ۸۵۰۰۰ تن كاغذ فلوتينگ. در بحران کاغذ که اوج آن در افزایش قیمت های سال های اخیر بوده است، صنایع چوب و کاغذ مازندران که به منظور تولید و رونق تولید داخلی از حمایت های لازم برخوردار بود، نتوانست نمره قبولی در حمایت از مطبوعات مازندران بگیرد و رفوزه شد.

بحران کاغذ بیش از همیشه در مازندران و اهالی مطبوعات استان نمود داشت، روزهای سختی که بر رسانه های مکتوب مازندران گذشت را می شد با تولید استانی از سر گذراند اما تولید مازندرانی ها به مطبوعات ملی و سفارشی رسوخ پیدا کرد و خبری از حمایت از مطبوعات استان نبود.

مطبوعات مازندران بیش از گذشته لنگ، کاغذ بودند، همه چیز در ید اختیار چاپخانه دارهایی بود که کاغذ را به بهایی 5برابر قیمت به اهالی رسانه مازندران می فروخت دریغ از لحظه ای حمایت صنایع چوب و کاغذ مازندران و البته باید گفت که در این میان معدود چاپخانه های نیز بودند که با حفظ آبرو دست نشریات را گرفتند.

همواره وقتی صحبت از حمایت از صنایع مازندران است، رسانه ها قدم نخست را برمی دارند، اما به عمل که می رسد به حمایت مکمل که می رسد، تهرانی ها ارزشمند تر اند.

این را نوشتیم که بگوییم، هیچ کس یادش نبود که در بحران کاغذ، تنها تولید کننده کاغذ کشور در مازندران قرار داشت و بحران در رسانه های مازندران هم بود. تولیدکننده ای که از انواع حمایت های استانی و کشوری برخوردار است و مسئولانی که صدایشان بلند است به اینکه رسانه ها پای کار باشند، وقتی پای رسانه ها لنگ بود نبودند که بگویند حمایت کنید.

حداقل در مازندران می شد بحران کاغذ را به نفعی رفع و رجوع کرد تا این خار بیش از این پای رسانه های استان را آزار ندهد.