۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۲۱

رونمایی از ۲۰ اثر بومی در نمایشگاه کتاب مازندران

رونمایی از ۲۰ اثر بومی در نمایشگاه کتاب مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رونمایی از ۲۰ اثر بومی در نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و عرضه محصولات فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | حسین جوادی روز دوشنبه در نشست خبری نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان مازندران در ساری اظهار کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار به مدت پنج روز از ۲۷ تا ۳۱ فروردین ماه در ۲ نوبت صبح و عصر برپا می‌شود و برنامه‌های متعددی فرهنگی تحت عنوان رویکرد حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که، همواره جای برگزاری نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی در استان مازندران خالی بوده است، تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از چهار هزار عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام این‌که، تجلیل از فعالان و ناشران این حوزه هم در دستور کار است که در طول برگزاری نمایشگاه اجرایی می‌شود، گفت: برپایی همایش ناشران و تجلیل از فعالان این عرصه، برگزاری چهار کارگاه تخصصی تولید محتوا، ویراستاری، طراحی و چاپ کتاب، رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی سال، برپایی جشنواره قرآنی بهار در بهار، برگزاری مسابقه فرهنگی مصباح‌الهدی، برگزاری جشن گنجینه‌های آسمانی، برپائی غرفه عفاف و حجاب و غرفه بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده در مدت زمان برگزاری نمایشگاه است.

جوادی با اعلام این‌که، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری دایر خواهد شد، افزود: سه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در این ایام رونمایی می‌شود.

وی با اعلام این‌که، بیش از ۲۶۰ ناشر در استان مازندران در حال فعالیت هستند، یادآور شد: ۹۲۶ عنوان کتاب طی سال گذشته در استان چاپ شد.

جوادی در پایان با اشاره به همکاری مناسب خبرنگاران با اداره کل ارشاد در برنامه‌های مختلف، گفت: انتظار داریم در این نمایشگاه بزرگ فرهنگی چندجانبه، حمایت‌های رسانه‌ای چندین برابر شود.

در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه بزرگ کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران رونمایی شد.


منبع : ایرنا