۱۶:۵۵ ۱۴۰۱/۱۲/۶

زمان پاسخ به استعلامات سرمایه گذاری حداکثر ۱۵ روز

زمان پاسخ به استعلامات سرمایه گذاری حداکثر ۱۵ روز

استعلامات سرمایه گذاری حداکثر در ۱۵ روز باید پاسخ داده شود وگرنه با بالاترین مقام اجرایی دستگاه متخلف برخورد می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران در ساری افزود: رویه غلط گذشته در معطل گذاشتن و فرار سرمایه گذار چالش جدی و مهم‌ترین دغدغه در استان است که این رویه باید هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

وی خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند حداکثر تا ۱۵ روز نسبت به اعطای مجوز سرمایه‌گذاری اقدام کنند در غیر این صورت پرونده راه‌اندازی واحد تولیدی به متقاضی و فعال اقتصادی به صورت خودکار مثبت ارزیابی می‌شود و فرد مراجعه‌کننده جواز خود را دریافت می‌کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: طبق گفته یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، یک فعال اقتصادی یکسال تا ۲ سال برای اخذ مجوز سرمایه گذاری در استان در ادارات دولتی معطل می ماند که این رویه باطل و اشتباه گذشته باید هرچه سریع تر برچیده شود.

سرمایه‌گذاری اولویت دولت در مازندران

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: حمایت از سرمایه گذار و معطل نشدن بخش خصوصی باهدف تکریم ارباب رجوع و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی جزو اولویت‌های مهم و اساسی دولت در استان است که لازم است تمامی دستگاه های اجرایی به آن توجه لازم و کافی را داشته باشند.

حسینی‌پور افزود: برخی کارکنان دستگاه های اجرایی رویکرد جدید و اشتباهی در معطل گذاشتن سرمایه گذاری برای اعطای مجوزها این روزها اتخاذ کردند و در نامه‌ اداری می‌نویسند که پرونده مورد نظر در دست بررسی قرار دارد که به هیچ عنوان این رویه درست نیست و حداکثر تا ۱۵ روز باید نسبت به تعیین تکلیف فرد درخواست کننده راه اندازی واحد تولیدی در استان اقدام شود.

وی گفت: دولت سیزدهم نسبت به رفع مشکلات زیرساختی و همچنین حمایت همه‌جانبه از فعال اقتصادی در تلاش است و در صورت کارشکنی با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

برخورد جدی با مدیران خاطی

استاندار مازندران با بیان این که، بی توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به فعال اقتصادی برایشان به طور حتم هزینه خواهد داشت، اضافه کرد: در صورت تداوم بی رغبتی ها با دستگاه های اجرایی خاطی طبق قانون و اختیار برخورد خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: باید تمام فعالیت دستگاه‌های اجرایی به روز شود و انباشت پرونده‌های سرمایه‌گذاری در استان معنا ندارد و اگر یک نامه کاری به اداری ارسال شد باید همان روز در جریان کار و حداکثر تا ۱۵ روز تعیین تکلیف شود.

لزوم نظارت بیشتر بر مدارس غیرانتفاعی

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی در مدارس استان باجدیت دنبال و نگاه آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان فعال، مومن، خلاق و دارای مهارت دوچندان شود.

حسینی پور با بیان این که، اجرای طرح های آموزشی و تربیتی در استان تنها معطوف به مدارس دولتی نباشد، گفت: باید اقدامات از این دست در مدارس غیرانتفاعی هم دنبال شود.

وی اضافه کرد: اگر تمامی مسوولان نسبت به آموزش و پرورش اهمیت قائل شوند به طور حتم اثرات آن را در پنج سال آینده استان خواهیم دید.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: باید در شورای آموزش و پرورش استان نسبت به استفاده بهینه از فضای مدارس برای اجرای طرح های تربیتی و آموزشی به ویژه طرح های مهارتی بحث های دقیق و جامعی داشته باشد.


منبع : ایرنا