۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۲/۷

ساخت پردیس سینمایی در ساری آغاز شد

ساخت پردیس سینمایی در ساری آغاز شد

ساخت پردیس سینمایی ایران با حضور مسئولان حوزه هنری کشور و استان در ساری آغاز شد.

به گزارش کاسپین24 | عبدالمجید قره داغی معاون منابع حوزه هنری بعدازظهر سه شنبه در آئین آغاز پروژه احداث پردیس سینمایی در ساری از این پروژه به عنوان طرح مهم فرهنگی در استان مازندران یاد کرد و گفت: حوزه هنری در سراسر کشور متولی امر سینماداری و سینماسازی است.

وی افزود: در کنار فضاهای سینمایی به فکر توسعه آنها است و در ساری در گذشته سینماهای متعدد وجود داشت و با حمایت مسئولان، تفاهمنامه ای برای بازسازی مجدد سینمای قدیمی در ساری عقد شد تا پردیس فرهنگی، هنری و سینمایی در شهرستان احداث و نوسازی شود.

وی اظهار داشت: سالن تئاتر، استودیو صدا و نگارخانه از جمله بخش‌های این پردیس سینمایی خواهد بود و این کار شروع خوبی برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در استان است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان اینکه این پروژه در آینده نزدیک شروع می‌شود، گفت: منابع مالی پروژه از سوی شهرداری و حوزه هنری تعریف شده تا خلاء موجود در حوزه فرهنگی رفع شود.

وی با بیان اینکه تا پایان خردادماه تالار مرکزی ساری بهره می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا بخشی از کمبودهای فرهنگی شهرستان واستان رفع شود.

مهدی معصومی مدیر حوزه هنری مازندران نیز با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی پردیس سینمایی درنظر گرفته شده است، گفت: تفاهمنامه ای بین حوزه هنری و شهرداری ساری امضا شده است.

وی افزود: قرار شد ظرف پنج تا شش ماه این پردیس سینمایی بهره برداری شود و درپی ساخت مجتمع فرهنگی در ملامجدالدین هستیم.



منبع: مهر