۱۷:۱۲ ۱۳۹۸/۱/۲۳
آمار رسمی/

سازمان صمت مازندران پیشگام در کنترل قیمت ها

سازمان صمت مازندران پیشگام در کنترل قیمت ها

در سال گذشته قیمت کالاها به شدت افزایش یافتند و همین عامل موجب شد تا نرخ تورم نیز متناسب با این افزایش قیمت کالاها افزایش یابد،اما سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران بعنوان مهمترین سازمان درگیر تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها توانست طبق اعلام رسمی سازمان آمار عملکرد مثبتی داشته باشد.

به گزارش کاسپین24،در سال گذشته قیمت کالاها به شدت افزایش یافتند و همین عامل موجب شد تا نرخ تورم نیز متناسب با این افزایش قیمت کالاها رشد یابد،اما سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران بعنوان مهمترین سازمان درگیر تنظیم بازار و نظارت بر قیمت ها توانست طبق اعلام رسمی سازمان آمار عملکرد مثبتی داشته باشد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط مرکز آمار نرخ تورم کل کشور در 12 ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته به 26.9 درصد رسید و این در حالی است که گزارش نرخ تورم در اسفندماه سال گذشته نشان می دهد،نرخ تورم در 5 استان از 30 درصد نیز عبور کرده است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه متعلق به استان کردستان (58.3 درصد) و کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (39.5 درصد) بوده است.

این آمار رسمی،نشان می دهد از آنجا که هر افزایش قیمتی یک جنبه کشوری و یک جنبه استانی دارد، سهم استانی مازندران در افزایش قیمت ها نسبت به سایر استان های کشور بهتر بوده است و مجموعه ساختار،نظارت و مدیریت بازار در مازندران کارآمدتر عمل کرده است.

به گزارش کاسپین24،پیشتر وزیر صنعت،معدن و تجارت در بازدید از مناطق سیل زده استان مازندران اعلام کرده بود سازمان صمت مازندران به ریاست دکتر محمد محمدپور عمران طبق ارزیابی های سازمانی در وضعیت مطلوب و مثبتی قرار داد.