۱۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱۱/۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه مازندران اعلام کرد

سرانه درآمد 60 هزار تومانی هر مازندرانی در روز

سرانه درآمد 60 هزار تومانی هر مازندرانی در روز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، درآمد سرانه هر مازندرانی را روزانه ۶۰ هزار تومان و درماه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش کاسپین24 | مفید غلامی راد صبح چهارشنبه در شورای رهبری توسعه در ساری با اشاره به درآمد ۶۰ هزار تومانی هر مازندرانی اظهار داشت: شاخص اندازه دولت در استان مازندران در بعد تولید ناخالص داخلی و اعتبارات استانی مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به منابع آورده دولت در استان مازندران گفت: از سال ۹۰ تا ۹۴ شاهد رشد اندازه دولت در استان بودیم و نسبت بودجه جاری به بودجه کل نشان می‌دهد که بودجه جاری هر سال افزایش می‌یابد و بیشتر به سمت اعتبارات هزینه‌ای پیش می‌رویم.

وی با عنوان اینکه در سال‌های گذشته منابع نفتی زیادی نداشتیم، گفت: بیشتر منابع از محل درآمدهای غیرمالیاتی بود زیرا باید این درآمدها صرف امور جاری شود.

غلامی راد با اظهار اینکه بین بهره وری و کارایی رابطه‌ای مستقیم وجود دارد، گفت: اگر این دو عامل با هم باشد، بهره وری در دستگاه‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: توسعه از طریق بهبود بهره وری ایجاد می‌شود و بیش از ۵۰ درصد توسعه صندوق‌ها از طریق رشد بهره وری صورت می‌گیرد و طبق برنامه توسعه قرار بود ۳۰ درصد توسعه از طریق افزایش عوامل بهره وری باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در بهره وری نداریم، گفت: در بین کشورهای منطقه از نظر شاخص بهره وری نیروی کار در رده ۱۲ قرار داریم و از نظر شاخص بهره وری در بین کشورهای آسیایی جزو کشورهای آخر قرار داریم.



منبع: مهر