۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۰

سکوت سازمان ملل در برابرجنایت‌جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

سکوت سازمان ملل در برابرجنایت‌جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

سازمان ملل متحد باردیگر به جای ایفای مسئولیت ذاتی خود در جلوگیری از کشتار و نسل‌کشی کودکان غزه، تبدیل به کاتالیزور و عاملی برای استمرار جنایات تل‌آویو شده است. این روند در طول تاریخ روابط بین‌الملل مسبوق به سابقه بوده و از کوفی‌عنان گرفته تا بان‌کی‌مون و گوترش جملگی این لکه ننگ را در کارنامه‌های خود دارند. در حال حاضر، دبیرکل سازمان ملل متحد از یک سو محاصره غزه را محکوم می‌کند اما حتی اجازه صدور یک قطعنامه یا بیانیه علیه رژیم اشغالگر قدس را نمی‌دهد!

به گزارش کاسپین24 | آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل نوار غزه واکنش نشان داد. وی در سخنانی گفت: «محروم کردن نوار غزه از مواد غذایی و خدمات اساسی غیرقابل قبول بوده و خواستار وارد شدن کمک‌های انسانی به نوار غزه هستیم». یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او، نباید هیچ آب، برق و سوختی وارد این منطقه شود. یسرائیل کاتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفت:‌ «دستور دادم تا آب منطقه غزه فورا قطع شود».از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک(آنروا) در اطلاعیه‌ای‌ گفت که حدود ۲۰۰هزارنفر از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را درپی بمباران ترک کنند. سؤال اصلی اینجاست که آنتونیو گوترش به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد چه اقدام واقعی در راستای جلوگیری از فاجعه جاری در غزه صورت داده است؟! این سکوت وقیحانه درحالی صورت می‌گیرد که هرزمان حمله‌ای علیه صهیونیست‌ها رخ می‌دهد، وی سریعا آن را محکوم‌کرده و زمینه برگزاری جلسات شورای‌امنیت سازمان‌ملل‌متحد را فراهم می‌سازد.

جنایات صهیونیست‌ها علیه زیرساخت‌های حیاتی

رژیم صهیونیستی در فلسطین و به‌خصوص غزه، مرتکب جنایت‌های فراگیر شده و بیمارستان‌ها، مدارس و منازل مسکونی را هدف قرار می‎دهد. نظامیان رژیم صهیونیستی در تجاوز‎های اخیر خود به نوار غزه، دست‌کم ۷۰ تاسیسات صنعتی و ۹۷۰ واحد مسکونی را منهدم کردند. گزارشی که از سوی «یورو مد مانیتور» منتشر شده، نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت‌های گسترده علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه است. در جریان چهار روز متوالی از تشدید تنش، رژیم صهیونیستی برق، آب، مواد غذایی و سوخت غزه را قطع کرده و خطر فاجعه انسانی قریب‌الوقوع را ایجاد کرده است. تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۰۰۰فلسطینی منجر شده که بیشتر آنها غیرنظامی و از جمله ۱۸۵کودک و ۱۲۰زن هستند.حدود ۵۰۰۰ نفر دیگر مجروح و صد‌ها نفر زیر آوار و در امتداد مناطق مرزی محبوس شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی در حال گسترش عملیات نظامی خود در غزه است؛ ساختمان‌های مسکونی را بدون هشدار قبلی هدف قرار می‌دهد و باعث مرگ جمعی خانواده‌ها می‌شود. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، نشان‌دهنده یک فاجعه انسانی همه‌جانبه است، به‌خصوص با کمبود برق و آب که بیش از ۹۰درصد ساکنان را تحت‌تأثیر قرار داده و اختلال در تدارکات مختلف وجود دارد. این گروه، شهادت هفت خبرنگار، مجروح شدن دست‌کم ۱۰روزنامه‌نگار دیگر و از دست دادن تماس با دو خبرنگار را مستند کرده است.

صلیب‌سرخ هم حق ورود به غزه را ندارد!

در حمله‌ای مشابه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بدون هشدار قبلی خانه‌ای را در شرق اردوگاه آوارگان «البریج» در مرکز غزه هدف قرار دادند؛ این حمله که مستقیما ساکنان را هدف قرار داد، به شهادت ۱۳نفر ازجمله ۱۰کودک و دو زن منجر شد، علاوه‌ بر این، یک خانه چهار طبقه دیگر و خانه مجاور آن به طور کامل تخریب شد. یورو مد، همچنین حملات رژیم صهیونیستی را برجسته کرده است که به هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه و منطقه‌ای نزدیک به پناهگاه‌هایی که برای آوارگان درنظرگرفته شده بود، اشاره می‎کند. این حمله به کشته شدن همزمان بیش از ۴۰ نفر منجر شد و شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مجازات دسته‌جمعی علیه غیرنظامیان فلسطینی را آشکار کرد. نکته قابل‌توجه این است که تیم‌های دفاع غیرنظامی فلسطین در غزه، با توجه به کمبود تدارکات لجستیکی لازم برای انجام چنین وظایفی، بسیاری از توانایی‌های خود را برای بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از دست داده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد که بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت پنج نفر از کارکنان بخش بهداشت و مجروح شدن ۱۰نفر دیگر منجر شده است. به گفته این نهاد، حملات رژیم صهیونیستی هفت بیمارستان و مرکز بهداشتی را هدف قرار داده و به بخش‌های زیادی از تاسیسات آسیب وارد کرده است؛ همچنین بیمارستان بیت‎حانون - تنها بیمارستان در این شهر - تخلیه شده است. مقام‎های رژیم صهیونیستی درخواست ارسال‌شده از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای تخلیه مجروحان جدی برای مداوا به خارج از غزه را رد کردند. کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به‎تازگی اعلان جنگ علیه غزه را تصویب کرد که امکان انجام عملیات نظامی گسترده را فراهم می‌کند. قطعا نمی‌توان نقش افرادی مانند آنتونیو گوترش و همراهانش در راس هرم مدیریتی سازمان ملل متحد را در نسل‌کشی کودکان غزه نادیده انگاشت.

تخریب ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه

حدود۴۰نهاد رسانه‌ای و مطبوعاتی به دلیل هدف قرار گرفتن ساختمان‌های مسکونی و تجاری از سوی رژیم صهیونیستی آسیب‌دیده یا کاملا ویران‌شده، همچنین ۵۶ مدرسه و بیش از ۳۰مهدکودک تحت‌تأثیر قرار گرفته است. یورو مد، همچنین تخریب دست‌کم ۷۰ تاسیسات صنعتی و ۹۷۰ واحد مسکونی و خسارت قابل‌توجه به حدود ۸۰۰۰ واحد مسکونی را ثبت کرده است. بیانیه این نهاد حقوق بشری، می‎افزاید که ۱۴ ایستگاه آب و فاضلاب به‌شدت آسیب دیده‌ و خدمات برای نزدیک به نیم میلیون نفر تحت‌تاثیر قرار گرفته است. در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای متعلق به خانواده‌ای را در بیت‎حانون در شمال غزه بدون هشدار قبلی بمباران و ساختمان چند طبقه‌ای را که چهار خانواده در آن زندگی می‌کردند، تخریب کردند؛ این بمباران به شهادت ۲۰ غیرنظامی داخل ساختمان از جمله ۱۱ کودک و پنج زن منجر شد.


منبع : جام جم آنلاین