۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۱۴

سیل 2300 میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد کرد

سیل 2300 میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران: سیلاب دیروز و دیشب در مازندران ۲۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش کاسپینن24 | مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: سیلاب ناشی از بارش رگباری روز گذشته به ۱۰ شهرستان عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، سوادکوه، سوادکوه شمالی، آمل، بابل و ساری خسارت زده است. ‎

حسنیعلی محمدی افزود: نیرو‌های مدیریت بحران استان به همراه دیگر عوامل مربوط شهرستان‌های یادشده از زمان وقوع سیل بر روی ارزیابی خسارت و عملیات پاسخ به بحران متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه خدمات رسانی به سیل زدگان در این شهرستان‌ها به ویژه در غرب مازندران انجام شده و صبح امروز با هدف سرعت بخشی به خدمات رسانی، جلسه ستاد بحران استان با حضور استاندار مازندران در شهرستان عباس آباد برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران خاطرنشان کرد: در این جلسه تهمیدات و اقدامات لازم تا رفع شرایط اضطراری اتخاذ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، حجم بارش‌های روز و شب گذشته در برخی از نقاط مازندران را ۱۱۰ میلی متر اعلام و اضافه کرد: به خاطر حجم بالای سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های عباس آباد، نوشهر، چالوس، نور، سوادکوه و آمل متاسفانه بخشی از تاسیسات و ابنیه فنی این شهرستان‌ها خسارت وارد شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان عباس آباد که بیشترین خسارت سیل را داشتیم ۲ دهنه پل تخریب شده و راه دسترسی شهرک نواب این شهرستان نیز آسیب دیده است.

محمدی با رد شایعه شکستگی سد ذوات چالوس بر اثر سیلاب روز و شب گذشته در غرب مازندران، تاکید کرد: تغییر مسیر سیلاب از سد انحرافی سرآبرود باعث تخریب بخشی از ابینه فنی و تعدادی از منازل روستایی علی آباد و ذوات چالوس شده است.

وی خاطرنشان کرد: سد ذوات تخریب نشده و این سد انحرافی است نه مخرنی؛ به خاطر تجمع درختان شکسته و افتاده در دهانه پل در این سد تغییر مسیر آب داشتیم.

به گفته وی همچنین بخشی از ابینه فنی و واحد‌های مسکونی روستا‌های ورازده و میانه شهرستان نور و روستای نفت چال سوادکوه و بخش مرکزی شهر زیرآب آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان این که بر اثر بارش‌های رگباری بخشی از تاسیسات توزیع و فوق توزیع برق در غرب مازندران آسیب و به دنبال آن برق بخشی از مناطق در نوشهر و چالوس قطع شده بود که در ساعت‌های اولیه با همکاری نیرو‌های امدادی این مشکل برطرف شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: این حادثه خسارت جانی نداشته، اما مصدوم داشته که برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.


منبع : خبرگزاری صدا وسیما