۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳

شناسایی ۵۹۷ ملک دولتی مازاد در مازندران

شناسایی ۵۹۷ ملک دولتی مازاد در مازندران

مدیرکل اقتصادی و دارایی مازندران از شناسایی ۵۹۷ ملک دولتی مازاد در استان به ارزش ۱۶هزار میلیارد تومان که قابلیت مولد سازی دارند خبرداد.

به گزارش کاسپین24 | سید اسماعیل هاشمی روز یکشنبه در جلسه مولدسازی و فروش اموال مازاد دولت که با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و قربانزاده رییس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد در ساری در حال برگزاری است ،افزود : حدود ۳۴ ملک با متراژ بالای ۱۰ هکتار دولتی در استان وجود دارد.

مدیر کل اقتصادی و دارایی مازندران تثبیت مالکیت برای اموال دولتی را از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته سه هزارو ۹۱۸ سند تک برگ دولتی صورتی رنگ در استان صادر شد.

وی به وجود ۱۰ هزار ملک دولتی در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: دو هزارو ۷۰۰ سند برابر با ۷۰ درصد سندها در دولت سیزدهم صادر شده است.

وی صدور سند تک برگ ملک های دولتی را زمینه و پایه عملیاتی کردن طرح مولد سازی دانست و توضیح داد: برای فروش و مولد سازی املاک دولتی داشتن سند تک برگ ضروری است .

هاشمی با ذکر این نکته که طبق دستور رهبر انقلاب ، فروش اموال مازاد دولتی انقلابی در سرمایه گذاری و رونق اقتصادی رخ می دهد ، بیان داشت: بسیاری از اموال دولتی که فریز شده و بهره وری ندارد ، با تهاتر و معاوضه با هدف توجه به طرح های نیمه تمام و سرمایه گذاری جدید عملیاتی می شود.

وی با اشاره به این که ۲۰۵ ملک دولتی کاربری رفاهی دارد، بیان داشت : بیشتر این ملک های مازاد برای حفظ ملک خود کاربری آموزشی مطرح می کنند.


منبع : ایرنا