۱۹:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱

شکست کاله در اولین گام فینال

شکست کاله در اولین گام فینال

اولین دیدار فینال لیگ برتر بسکتبال با پیروی گرگانی ها در جو عجیب و پرهیجان ورزشگاه آزادی گرگان همراه بود.

به گزارش کاسپین24 | نخستین مسابقه از سری فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور عصر امروز دوشنبه اول خرداد ماه با حضور بیش از پنج هزار تماشاگر علاقه‌مند و مشتاق به بسکتبال در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان بین ۲ تیم شهرداری گرگان و کاله آمل برگزار شد.

در این مسابقه قضاوت آن را صادق قنبری به عنوان سرداور به همراه سروش خادم‌الحسینی و نیما جعفری به عنوان داور اول و دوم با نظارت نصرت‌الله جعفریان و حضور محمود حاج‌اسماعیلی به همراه حمید کیان‌ارثی به عنوان نمایندگان فدراسیون برعهده داشت، تیم بسکتبال شهرداری گرگان موفق شد با نتیجه ۷۳ بر ۵۸ میهمان خود را با شکست بدرقه کند.

شاگردان مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در کوارتر اول با ترکیب اولیه پری پتی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و آنتانا اودراس وارد زمین شده بودند، توانستند با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ این کارت را به سود خود به پایان ببرند.

در کوارتر دوم که پنج دقیقه اول آن تنها ۶ امتیاز رد و بدل شده بود و سهم هر تیم نیز سه امتیاز بود، در پنج دقیقه دوم به اوج خود رسید و در نهایت بازیکنان تیم شهرداری با برتری ۱۶ بر ۱۲ این کوارتر را نیز به سود خود به پایان رساندند تا در پایان نیمه اول تابلوی امتیازات نتیجه ۳۳ بر ۲۶ را به سود گرگانی‌ها نشان دهد.

شاگردان علی آرزمندی سرمربی تیم کاله آمل که در ابتدا با ترکیب پاتریک رمبرت، متین آقاجانپور، امیرحسین یازرلو، جلال آقامیری و میثم میرزایی وارد زمین شده بودند، در کوارتر سوم تلاش کردند تا امتیازات عقب افتاده را جبران کنند، اما آنها در این کوارتر ۱۹ امتیاز در برابر ۲۳ امتیاز گرگانی‌ها گرفتند و پایان این کوارتر تابلو امتیازات ۵۶ بر ۴۵ به سود شهرداری گرگان ثبت شد.

در کوارتر چهارم و پایانی شاگردان آرزمندی باز هم مغلوب شهرداری گرگان شدند و هفت بر ۱۸ نتیجه را واگذار کردند و در نهایت تابلو با امتیاز ۷۳ بر ۵۸ به سود گرگان خاموش شد.

در این مسابقه متین آقاجانپور با کسب ۲۳ امتیاز و بهنام یخچالی با اثرگذاری ۲۰ به ترتیب امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان میدان شناخته شدند.

قهرمان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور باید ۲ مسابقه از سه بازی در نظر گرفته شده در سری فینال را به سود خود به پایان برساند.

مسابقه دوم این ۲ تیم روز پنجشنبه هفته جاری چهارم خرداد ماه در آمل برگزار خواهد شد و در صورت نیاز به بازی سوم، مسابقه آخر دوشنبه هفته بعد هشتم خرداد ماه در گرگان برگزار می‌شود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان اگر پنجشنبه در آمل پیروز شود، قهرمان لیگ برتر خواهد شد و سومین قهرمانی متوالی (هت‌تریک) را جشن خواهد گرفت و در صورت باخت در زمین حریف، قهرمان لیگ برتر را بازی سوم مشخص خواهد کرد.


منبع : ایرنا