۱۵:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۵
رئیس سازمان صمت مازندران در گفت وگو با کاسپین24 مطرح کرد:

ضرورت توجه جدی مالک به وضعیت نساجی های مازندران

ضرورت توجه جدی مالک به وضعیت نساجی های مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در حال حاضر مهم ترین الویتی که وجود دارد این است که بقیه ماشین‌آلات باید نصب شود و این نصب مستلزم این است که مالک یا از سرمایه شخصی یا دولتی بتواند در مورد نصب ماشین ها اقدام کند اما متاسفانه با حرکت خیلی کند و آرام مالک این مجموعه اشکالاتی به وجود آمده است.

محمد محمدپور عمران در گفت وگو با کاسپین24، درباره آخرین وضعیت نساجی مازندران، گفت: نساجی مازندران یکی از مصداق‌های خصوصی سازی در دهه گذشته است که روند این انتقال به خوبی طی نشد.
محمدپور عمران افزود: در طی سه مرحله انتقال از بخش دولتی به بخش خصوصی تعهدات و مواردی که باید انجام می‌شد صورت نگرفت اما در ابتدای دولت یازدهم در دو مرحله این واحد مورد حمایت قرار گرفت در مرحله اول اعتراض‌های کارگری به ویژه برای مطالبات کارگری، مورد هدف قرار گرفت و در این زمینه بازپرداخت ۲۰ میلیارد تومانی در خصوص مطالبات کارگری به بازنشستگان پرداخت شد.
وی تصریح کرد: مشکل مطالبات بازنشستگان حل شد اما معضلاتی دیگری نیز در این زمینه وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، عنوان کرد: مصوب شد تا برای توسعه مجموعه نساجی، از جمله توقیف ماشین آلاتی که در انبارها بود جلوگیری شود که این اقدام انجام شد و این ماشین آلات از توقیف خارج و توانستیم با تسهیلاتی این ماشین آلات رو به خط تولید برگردانیم.
این مسئول یادآور شد: با کمکی که از سازمان گسترش نوسازی وزارت صنعت و تجارت به میزان دو میلیارد تومان ارائه کرد و حدود ۵۰ میلیارد تومان ماشین آلاتی که نصب شد، کارگران در چهار گروه و سه شیفت کاری حدود ۴۳۰ نفر در پرسنل نساجی مازندران مشغول فعالیت هستند.
وی افزود:  در این وضعیت در حال حاضر مهم ترین الویتی که وجود دارد این است که بقیه ماشین‌آلات باید نصب شود و این نصب مستلزم این است که مالک یا از سرمایه شخصی یا دولتی بتواند در مورد نصب ماشین ها اقدام کند اما متاسفانه با حرکت خیلی کند و آرام مالک این مجموعه اشکالاتی به وجود آمده است.
محمدپور عمران تصریح کرد: در همین راستا جلساتی برگزار شد که در بالاترین سطح آن وزیر محترم سازمان تجارت شرکت کردند و در حال حاضر مهم ترین مسئله نساجی  این است که هیئت مدیره جدید باید تشکیل شود.
وی گفت: مجموعه نساجی مازندران در حال حاضر با آرامش در حال فعالیت است و  در سه شیفت کاری و دو ماه مطالبه کارگری داریم که امیدواریم در این روند کاهش صورت گیرد.