۱۱:۱۷ ۱۳۹۹/۱۲/۵

ضریب نفوذ اینترنت در مازندران به ۱۰۶ درصد رسید

ضریب نفوذ اینترنت در مازندران به ۱۰۶ درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ضریب نفوذ اینترنت در استان را بیش از ۱۰۶ درصد عنوان کرد.

به گزارش کاسپین24 | مرتضی کبیری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در جلسه پایش شاخص‌های ارتباطی استان با اشاره به افزایش بیش از چهارصد و ۴۳ هزار نفری مشترکین اینترنت در استان، گفت: ضریب نفوذ اینترنت مازندران در پارسال ۹۲ درصد بود که این شاخص در حال حاضر با رشد ۱۴ درصدی به ۱۰۶ درصد افزایش یافت.

او افزود: مجموع مشترکین اینترنت استان بیش از ۳ میلیون و ۴۸۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۸۸۰ مشترک از اینترنت ثابت و بیش از ۳ میلیون و ۴۹ هزار مشترک نیز از خدمات اینترنت سیار استفاده می‌کنند.

کبیری گفت: ۶۲ هزار و ۸۲۷ مشترک امسال به مجموع مشترکین اینترنت ثابت و بیش از ۳۸۰ هزار مشترک به استفاده کنندگان اینترنت همراه استان افزوده شد.

مدیرکل ارتباطات مازندران افزود: تعداد سیم کارت‌های فعال استان نیز با رشد ۸ درصدی نسبت به پایان سال ۹۸، در حال حاضر بیش از ۵ میلیون و ۲۶۲ هزار سیم کارت است که از این تعداد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار مشترک همراه اول، ۲ میلیون و ۷۸۳ هزار مشترک ایرانسل و ۸۹ هزار مشترک از اپراتور رایتل استفاده می‌کنند.

او توسعه زیرساخت ها، افزایش عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی را مهمترین راهبرد اجرای پروژه‌های وزارت متبوع خود اعلام نمود و گفت: اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان با هدف برخورداری مراکز آموزشی از سرویس اینترنت دو ساله، نصب و ارتقا سایت‌های تلفن همراه در مناطق روستایی به منظور ارائه خدمات باکیفیت و نوین ارتباطی در مناطق کمتر برخوردار و ایجاد بستر فیبر نوری در مناطق روستایی محروم از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.



منبع: باشگاه خبرنگاران