۲۱:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶

طرز تهیه یک نوشیدنی خنک تابستانی

طرز تهیه یک نوشیدنی خنک تابستانی

در این مطلب طرز تهیه لیموناد برزیلی، نوشیدنی خنک‌کننده و انرژی‌زا را به شما آموزش می دهیم.

لیموناد برزیلی، نوشیدنی غیرالکلی و محبوب این کشور است که به‌خصوص طی سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده‌ است. این نوشیدنی با طعم ترش و سرد، احساس خنکی دلچسبی را در روزهای تابستان ایجاد می‌کند. لیموناد برزیلی روش تهیه ساده‌ای با مواد اولیه در دسترس دارد.

لیموناد برزیلی، نوشیدنی خنک‌کننده و انرژی‌زا است. نکته مهم در تهیه این نوشیدنی، تعادل طعم ترشی لیمو، شیر و شکر است. شکر باعث طعم ملس آن می‌شود به‌طوری که یک جرعه از آن احساس تارت خامه‌ای لیمو را ایجاد می‌کند. مصرف شیر به این شکل نیز انتخاب خوبی در روزهای گرم است زیرا بسیاری از افراد تمایلی به نوشیدن شیر در تابستان ندارند.

مواد لازم

  •    لیموترش سبز ‌4 عدد
  •    پودر شکر 80 گرم
  •    شیر 200 میلی‌لیتر
  •    آب یک لیتر
  •    یخ چند تکه کوچک

 طرز تهیه

لیموها را به‌خوبی بشویید، حلقه‌ای برش بزنید و دانه‌ها را جدا کنید. آب، حلقه‌های لیمو، شیر، شکر و یخ را در غذاساز بریزید. یادتان باشد که مواد را نباید بیش از حد مخلوط کنید زیرا طعم تلخی ایجاد می‌شود. لیمونادتان را در ظرف دلخواه سرو کنید. بهتر است برای تهیه این نوشیدنی حتی‌الامکان شیر غلیظ و چرب استفاده کنید. حتی به‌جای آن می‌توانید از مخلوط آب و شیر نارگیل نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که لیموناد را بلافاصله پس از تهیه، میل کنید زیرا ماندگاری ندارد و طعم دلچسبش را پس از مدت کوتاهی از دست می‌دهد.


منبع : سلامت