۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸

علت سردرد شما چند عادت اشتباه روزمره است

علت سردرد شما چند عادت اشتباه روزمره است

سردردهای شما ممکن است علت های بسیار ساده ای داشته باشد و ناشی از عادات روزانه ای باشد که شما انجام می دهید، برای درمان سردرد بهتر است اول علت آن را بدانید.

به گزارش کاسپین24 | سردرد شما ممکن است ناشی از برخی عادت‌های روزمره نادرست و شرایط محیطی نامناسب تان باشد و شما اطلاعی از این مسئله نداشته باشید و همین بی اطلاعی و تکرار این عادات که دلیل سردرد شما هستند، وضعیت را برایتان غیرقابل تحمل کنند. در ادامه این بخش لیست اصلی ترین عاداتی که به عنوان علت سردرد میتوان آنها را درنظر گرفت عنوان شده است.

کم غذایی و گرسنه موندن

فاصله زیاد بین وعده های غذایی یا خوردن در فواصل نامنظم باعث افت سطح گلوکز خون می شود که بدن شما را به حالت گرسنگی سوق می دهد. این اتفاق باعث می شود که مجموعه ای از هورمون ها و مواد شیمیایی مغز، در حالت مشابه واکنش بدن شما به استرس باشد که می تواند باعث سردرد شود.

کم آبی بدن و نخوردن آب کافی

کم آبی یک محرک رایج سردرد است؛ کارشناسان تصور می کنند که کم آبی بدن میتواند با تنگ شدن رگ های خونی در مغز، که باعث کاهش عرضه خون و اکسیژن مغز می شود، مرتبط باشد. عدم دریافت الکترولیت کافی که با نوشیدن آب تنظیم می شود، به این دلیل ممکن است به سردرد منجر شود.

مصرف شکرهای مصنوعی

بر اساس مطالعه ای در ایالات متحده، برخی از افراد ممکن است به شکرهای مصنوعی بخصوص آسپارتام حساس باشند؛ ماده ای که می تواند منجر به سردرد شود. آسپارتام در نوشیدنی های رژیمی و همچنین غذاهای آماده کارخانه ای وجود دارد.

ترک یکباره کافئین

حتما شنیده اید که برخی افراد با مصرف چای و قهوه، سردرد خود را تسکین می دهند، پس با قطع این دسته نوشیدنی های کافئین دار بروز سردرد طبیعی است. اگر قصد ترک کافین را دارید، بهتر است به مرور و کم کم آن را انجام دهید و هرگز یکباره این کار را انجام ندهید.

بوی تند عطر

مواد شیمیایی موجود در عطرها می‌توانند به عنوان تحریک‌کننده برای سیستم عصبی در اعصاب محیطی عمل کرده و سبب سردرد شوند و احتمال اینکه به بوی تند عطر حساسیت داشته باشید وجود دارد و ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که استفاده از عطرهای تند می‌تواند علت ایجاد سردرد در شما شود. عطرهای شدید ممکن است باعث تحریک حساسیت‌های نسبت به بو شده و سردرد را ایجاد کنند.

خوردن بستنی

برخی افراد نسبت به مواد شیرین‌کننده‌ها یا تغییرات دمایی ناگهانی در دهان حساسیت دارند. خوردن بستنی به ویژه اگر سریع و در دمای پایین صورت گیرد، می‌تواند عاملی برای ایجاد سردرد باشد.

فشردن دندان‌ها بهم

عادت مخرب فشردن دندان‌ها به یکدیگر، به خصوص در مواقع استرس، می‌تواند فشار و تنش در عضلات صورت ایجاد کرده منجر به سردرد شود. این فشارهای مستمر ممکن است به عضلات گردن و سر فشار وارد کند.

بودن در معرض نور زیاد و نامناسب محیط

قرار گرفتن در معرض نورهای تند، نور اضافی در محیط کار یا زندگی، و یا حتی تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه در شرایط نوری نامناسب می‌تواند باعث خستگی چشم و نهایتا سردرد شود.

حالت نامناسب نشستن یا ایستادن

وضعیت بدنی نادرست نظیر نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی، نامناسب بودن صندلی کار، یا بلند کردن اشیاء سنگین می‌تواند به ایجاد فشار و در نتیجه سردرد منجر شود.


منبع : نمناک