۲۱:۱۷ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵

غرب از فضای مجازی به‌عنوان "پیشران ناآرامی" استفاده می‌کند

غرب از فضای مجازی به‌عنوان "پیشران ناآرامی" استفاده می‌کند

تحلیل‌گر رسانه گفت: نشانه های موجود در داده‌ های رسانه های اجتماعی و نتایج بسیاری از تحقیقات علمی نشان می‌دهد، کشورهای متخاصم از فضای مجازی با توانمندی ادراک‌سازی به‌عنوان یک پیشران برای ناآرامی استفاده می کنند.

به گزارش کاسپین24 | سینا قربانی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری دوره تبیینی، آموزشی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی مازندران، اظهار داشت: توانمندسازی منابع انسانی موجود و تغییر راهبردهای مدیریتی در حوزه روابط‌عمومی ها و رسانه ها، امری انکار ناپذیر است و اگر کسی این مهم را جزو اولویت ها نداند، قطعا نمی‌تواند به درستی مسیر مدیریتی را طی کند.

این کارشناس رسانه افزود: ناآرامی های اخیر رسانه‌پایه بود و همانطور که همگان دیدن و شنیدن، دشمن از بستر فضای مجازی، بعنوان یک پیش‌ران برای اغتشاش در کف خیابان و ذهن‌ها استفاده کرد.

قربانی تصریح کرد: قابلیت ادراک‌سازی فضای مجازی این فضا را تبدیل به یک کنشگر ناامنی ساز کرده، و متاسفانه شرکت های دارنده پایگاه داده که غالبا متعلق به غرب است، بر خلاف حقوق انسانی نمایندگی های خود را در جمهوری اسلامی دایر نمی کنند تا بتوانند از رسانه های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار تهاجمی برای رسیدن به اهداف سلطه‌جویانه و ایران‌هراسی خود استفاده کنند.

این تحلیلگر مسایل رسانه اضافه کرد: نه بنده و نه هیچ‌کس دیگری نمی تواند موافق محدودیت های فیلترینگ باشند اما از تمامی ابعاد علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و تجربی این موضوع به اثبات رسیده است که در شرایط و مدل فعلی رهبران پایگاه های داده رسانه های اجتماعی از این بستر به طور تهاجمی برای کنترل افکارعمومی بر علیه ملت‌ها استفاده می کنند.

وی یکی از راهکارهای عمومی مقابله با برنامه‌ریزی حریف در جنگ رسانه‌ای را آموزش نیروهای انسانی در ساختارهای اداری، برشمرد و اظهار کرد: اگر مسئولان تصمیم‌گیر میانی و مدیران و کارشناسان حوزه روابط‌عمومی‌ها به آرایش جدید رسانه‌ای و استفاده هوشمندانه از ابزار رسانه، تسلط پیدا کنند، شاخص‌های مهمی از امنیت روانی مردم رشد خواهد داشت و نتیجتا به افزایش سطح تاب‌آوری جامعه کمک خواهد شد.

قربانی با اشاره بر اینکه متاسفانه بسیاری از پیام های ارسالی از سوی مدیران به افکارعمومی با سطح ادراکات مردم تناسب ندارد، افزود:مسئولان، مدیران روابط عمومی یا رسانه‌ای می توانند موفق باشند که پیام‌های ارسالی آنان با سطح ادراکات و خواسته واقعی مردم در چارچوب هنجارها و قوانین حاکم، تناسب داشته باشد.

دوره آموزشی برای تعدادی از مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با هدف تبیین تهاجمات رسانه‌ای دشمن و نقش مدیران روابط‌عمومی و رسانه‌نگاران در جنگ شناختی از سوی مدرسه شناختی تصنیف رسانه، مرکز فرهنگی توسعه اندیشه و اداره‌کل روابط عمومی استانداری مازندران به میزبانی شهر جویبار برگزار شد.


منبع : ایرنا