۱۸:۴۹ ۱۴۰۱/۹/۵
تحلیلگر مسایل فرهنگ و رسانه:

فتنه ققنوس در کشور خنثی شده است

فتنه ققنوس در کشور خنثی شده است

تحلیلگر مسایل فرهنگ و رسانه گفت: رسانه های ضدایرانی تلاش دارند تا با انکار زندگی عادی مردم وضعیت کشور را بحرانی جلوه دهند و این در حالی است که فتنه ققنوس در کشور خنثی شده است.

به گزارش کاسپین24 | حوادث اخیر ایران و فتنه‌ای که با حمایت کشورهای غربی-عبری-عربی در کشور شکل گرفت را پروژه ققنوس می‌نامند؛ پروژه ای که اپوزیسیون خارج نشین در اسفند سال ۱۳۹۷ در کنفرانسی که به صورت زنده از سوی شبکه ضدایرانی اینترنشنال پخش شد، از آن پرده برداشت.

سینا قربانی تحلیل‌گر مسایل رسانه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نام فتنه اخیر برگرفته از پرنده ای افسانه ای به نام ققنوس است که مرغی نادر و تنهاست که هر هزار سال یک بار، بر توده‌ای بزرگ از هیزم بال می‌گشاید و آواز می‌خواند و چون از آواز خویش به وجد و اشتیاق می‌آید، به منقار خویش آتشی می‌افروزد و با سوختن در آتش تخمی از وی پدید می‌آید که بلافاصله آتش می‌گیرد و می‌سوزد و از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌شود.

وی افزود: فرماندهان فتنه اخیر به خیال باطل خود قصد داشتند تا با پهن کردن دام‌های رسانه‌ای و سوارشدن بر روی برخی از گسل های اقتصادی و اجتماعی و نارضایتی ها که در مسیر اصلاح و روزآمدسازی توسط دولت سیزدهم قرار دارد، ایران را به سمت تجزیه طلبی سوق دهند.

وی ادامه داد: دشمن بنا داشت تا برای به هدف رسیدن پروژه فتنه ققنوس با توزیع سلاح‌،ترور کور و کشته سازی و برهم زدن نظم اجتماعی، آتشی را در استان های کشور روشن کند که از خاکسر این آتش ایران را تجزیه و غارت کند.

این تحلیل‌گر مسایل فرهنگ و رسانه گفت: دشمن در حوادث اخیر کشور قمار بزرگی را بر سرمایه نداشته رسانه های خود کرد و تمامی رسانه‌های خارجی زبان و ضدایرانی را به حالت جنگی برای مهندسی پندار و رفتار به‌کار گرفت، اما بازهم شکست خورد.

قربانی با اشاره بر اینکه شکست دشمن در حوادث اخیر قطعی است و فتنه خنثی شده، اظهار کرد: رسانه های ضدایرانی با استفاده از تصاویر آرشیوی،لیدرهای مجازی و عناصر خارجی و داخلی ماموریت انکار زندگی عادی مردم را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: در نظم جدید جهانی باید چشم‌های ما به اعتراضات اجتماعی که ریشه بروز و ظهور از فناوری را دارند عادت کند و می بایست همواره سطح تاب‌آوری مردم و مسوولان را کنترل و افزایش داد.

این تحلیل‌گر مسایل فرهنگ و رسانه بیان کرد: ماموریت رسانه های ضدایرانی انحراف و اختلال در سیستم محاسباتی مغز است تا با تسلط بر فکرها بتوانند، کنترل رفتار را در زمان بحران در اختیار بگیرند.

قربانی با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از مشکلات از حل نکردن مسایل در گذشته است، گفت: دولت های قبلی می بایست در زمان شکل گیری زیست مجازی و فراگیری رسانه های اجتماعی بسترهای لازم فرهنگی را برای استفاده هوشمندانه از این زیست فراهم نمایند، اما متاسفانه کم‌کاری و غفلت در حکمرانی این حوزه سبب شد تا دشمن بتواند از این خلاء برای مهندسی پندار و رفتار استفاده کند.

وی ادامه داد: فتنه اخیر برگرفته از تسلط دشمن بر مسایل چند علتی بوده و حال که این فتنه با هوشیاری مردم و دستگاه های کشور خنثی شده است دیگر زمان آن فرا رسیده تا بدون فوت وقت، نسبت به بازنگری و بازسازی شیوه حکمرانی فرهنگی،رسانه‌ای،اجتماعی، سیاسی و نیروی انسانی کشور اقدام شود.


منبع : ایرنا