۱۸:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸

فرسودگی 25 درصد شبکه آب مازندران

فرسودگی 25 درصد شبکه آب مازندران

مدیرعامل آبفای مازندران گفت: برای اصلاح شبکه آب استان نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش کاسپین24 | هزاد برارزاده با بیان اینکه در مازندران به برکت پیگیری مسئولان در دولت سیزدهم موقعیت خوبی برای رفع مشکلات بخش آب ایجاد شد، اظهار کرد: کتابچه تنش آبی مازندران تدوین و دغدغه‌ها به وزارت نیرو اعلام شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران دارای تنش آبی است و این نارسایی نیازمند نگاه ویژه مسئولان ارشد کشور برای رفع مشکلات در این خصوص است.

مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به کمبود مخازن و تامین منابع، بهسازی چاه‌ها و یا حفر چاه‌ها، گفت: مازندران برای اینکه میزبان خوبی برای هم میهنان باشد نیازمند توجه ویژه است.

برارزاده با بیان اینکه تنها از ۱۲ درصد آب‌های سطحی استفاده می‌شود، تصریح کرد: این ۱۲ درصد شامل سد میجران، سد آیت‌الله صالحی مازندرانی و سد شهید رجایی است.

وی تاکید کرد: ۸۸ درصد باقی مانده از ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می‌شود که مسلما نیازمند مدیریت بحران در مازندران است. زیرا اگر چاهی خراب شود و یا چشمه‌ای دچار کدورت شود در ارائه خدمات با چالش مواجه خواهیم شد.

این مسئول استانی با اشاره به اینکه برای هدایت آب‌های سطحی باید اقدامات ویژه و بنیادین انجام شود، گفت: در مازندران ۲۱ هزار شبکه آب وجود دارد، از این میزان ۵ هزار و ۳۰۰ متر یعنی ۲۵ درصد شبکه‌ها فرسوده است که نیازمند به کمک شوراها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها است.

برارزاده گفت: برای بهسازی و اصلاح شبکه‌های آب استان نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.


منبع : ایسنا