۱۱:۴۳ ۱۴۰۰/۹/۲۵

فعال کردن ظرفیت‌های فرهنگی به نفع جبهه انقلاب

فعال کردن ظرفیت‌های فرهنگی به نفع جبهه انقلاب

وزیر فرهنگ گفت: ظرفیت‌های فرهنگی در همه استانها به نفع جبهه انقلاب با حمایت از اهالی فرهنگ و هنر فعال می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنجشنبه در دیدار با آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران، عدالت فرهنگی را از جمله رویکرد‌های این وزارت خانه اعلام کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی در هر استان با حمایت از اهالی فرهنگ و هنر فعال‌تر می‌شود.

او افزود: نظام فرهنگی جمهوری اسلامی موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های داخلی و خارجی داشته است، اما تهاجم فرهنگی و سبک زندگی غربی بنیان‌های فرهنگ را هدف قرار داده است که ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مأموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مشکلات اقتصادی بر فرهنگی تأثیر منفی گذاشته است یه همین دلیل با تولیدات فرهنگی مناسب، بازآرایی رسانه‌ای و بازسازی ساختار‌های انقلابی می‌توان به تغییر آرایش به نفع جبهه انقلاب کمک کرد.

اسماعیلی گفت: وقتی مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد کمتر می‌توان فضای فرهنگی سالم را پدید آورد و هدف دولت این است که اقتصاد مقدمه‌ای برای رسیدن به فرهنگ سالم باشد با حل مشکلات اقتصادی حوزه فرهنگی سالم مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و اسلامی ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل و بهره برداری از زیرساخت‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های این وزارت خانه برشمرد و افزود: ۱۵ سال از آغزا ساخت تالار مرکزی مازندران گذشته و مشکلات هنوز حل نشده است، اما تلاش می‌شود با تکمیل زیرساخت‌ها این طرح هر چه سریعتر به سرانجام برسد

اسماعیلی گفت: مازندران پایگاه تاریخی پیروان اهل بیت بوده و است و این مسئله سبب فراهم شدن کار‌های فرهنگی فاخر در استان باید شود


منبع : باشگاه خبرنگاران