۱۶:۳۹ ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
سفیر جمهوری فنلاند در تهران:

فنلاند دارای پاک ترین و سبزترین صنعت دنیا است

فنلاند دارای پاک ترین و سبزترین صنعت دنیا است

;hsdk24/سفیر جمهوری فنلاند در تهران گفت: فنلاند دارای سبزترین صنایع دنیا است به گونه ای این کشور توسط یونسکو به عنوان سبزترین کشور دنیا شناخته شده است.

به گزارش کاسپین24 به نقل از ایسنا؛هاری کمرانین در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی مازندران در ساری با بیان اینکه شناخت مناسبی از مازندران دارم، اظهار کرد: چند بار به مازندران سفر کرده ام اما امروز اولین سفر رسمی من به این استان شمالی است.

کمرانین توانمندی های مازندران و فنلاند را در توسعه روابط صادراتی و تجاری زیاد دانست و تاکید کرد: توافق نامه هسته ای موجب شد تا سطح روابط با ایران بهبود بخشیده شود هر چند تا رسیدن به سطح عالی روابط فاصله داریم.

وی تاکید کرد: سال گذشته به 90 درصد از سطح روابط در نظر گرفته شده دست یافتیم که نشان می دهد دو کشور علاقه مند به توسعه روابط تجاری با یکدیگر هستند.

سفیر جمهوری فنلاند در تهران به سفرهای دیپلماتیک مقامات دو کشور اشاره کرد و گفت: وزرای ارتباطات، نیرو، بهداشت و امورخارجه جمهوری اسلامی به فنلاند سفر داشته اند که این در پی سفر رئیس جمهور فنلاند و وزرای کشاورزی و محیط زیست جهوری فنلاند به ایران بوده است.

کمرانین فنلاند را کشور جنگل ها توصیف کرد و گفت: 70 درصد از کشور فنلاند پوشیده از جنگل است، مردم فنلاند بیش از 500 سال از جنگل، بهره های اقتصادی و تجاری می برند اما در این مدت حتی یک متر کاهش مراتع جنگلی نداشتیم و در برخی مواقع نیز شاهد افزایش سطح جنگلی نیز بوده ایم.

وی دلیل این موفقیت را در استفاده درست از مراتع جنگلی دانست و تصریح کرد:فنلاند رتبه اول کیفیت تولید چوب را به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب به دست آورده است.

سفیر جمهوری فنلاند در تهران خاطر نشان کرد: برخی از شرکت های فنلاندی فعال در این عرصه، سابقه ای بیش از  30 سال دارند.

وی استفاده مجدد از آب زائد تولید شده در صنایع را دغدغه مهم ایران برشمرد و اظهار کرد: فنلاند دارای سبزترین صنایع دنیا است به گونه ای این کشور توسط یونسکو به عنوان سبزترین کشور دنیا شناخته شده است.

کمرانین تاکید کرد: فنلاند دارای فناوری های زیادی در پاکسازی صنایع است که یقینا مور توجه فعالان ایرانی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فناوری های سبز فنلاند به 100 کشور دنیا صادر شده است، اظهار کرد: فنلاند هوشمند ترین آسانسورهای دنیا را تولید می کند به گونه ای که 120 کشور دنیا از آسانسورهای فنلاندی استفاده می کنند.

  سفیر جمهوری فنلاند در تهران با بیان اینکه این کشور در زمینه آموزش های دانشگاهی از امکانات ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: دانشجویان ایرانی می توانند برای ادامه تحصیل از دانشکده های تخصصی فنلاند بهره ببرند.

وی افزود: دانشکده های گردشگری فنلاند رشته های هتلداری و گردشگری را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.