۱۲:۱۱ ۱۴۰۱/۱/۱۶

قابلیت جدید واتساپ برای چت‌های گروهی

قابلیت جدید واتساپ برای چت‌های گروهی

اپلیکیشن واتساپ قابلیت جدیدی را راه اندازی کرده که این آپدیت برای برخی مثبت و برای بعضی دیگر منفی است.

WABetaInfo که پیشرفت‌های اپلیکیشن واتساپ را دنبال می‌کند، اظهار می‌کرد که این پلتفرم در حال حاضر در حال آزمایش فناوری محدود کردن ارسال پیام (Forward) برای جلوگیری از هرزنامه و پیام‌های گمراه‌کننده است.

براساس skynewsarabia، ویژگی جدید واتساپ محدودیت‌هایی را برای ارسال پیام به گروه‌ها ایجاد کرده است، بنابراین این دستور فقط یک بار می‌تواند انجام شود. محدودیت‌های این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران نتوانند پیام‌ها را به چند گروه چت ارسال کنند.

همچنین این امر امکان دسترسی محتوای مزاحم به سایر کاربران را محدود می‌کند. این قابلیت در تمامی گوشی‌های iOS و اندروید در دسترس خواهد بود. پلتفرم واتساپ آزمایش این ویژگی را ابتدا در نسخه «اندروید بتا» آغاز کرد و بعداً در نسخه «iOS» راه اندازی شد.

به گفته‌ی وب سایت WABetaInfoدر این ویژگی کاربر نمی‌تواند پیام‌های بیشتری را به طور همزمان به گروه‌های "واتساپ" ارسال کند. همچنین در هفته‌های آینده کاربران بیشتری از اپلیکیشن آن متوجه ورود این ویژگی جدید به سرویس خواهند شد.

این ویژگی توسط برخی به عنوان یک چیز خوب تلقی می‌شود، زیرا پیام کسانی که اخبار نادرست و محتوای مخرب را منتشر می‌کنند، مهار می‌کند. از سوی دیگر گروهی دیگر این ویژگی را امری بد می‌دانند، زیرا عملاً سرعت کار آن‌ها را کاهش می‌دهد که این امر مستلزم انتشار اطلاعات در بین گروه‌هایی است که در آن شرکت می‌کنند.


منبع : باشگاه خبرنگاران