۱۸:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۰
استاندار مازندران:

مازندران استان ویژه در گردشگری سلامت است

مازندران استان ویژه در گردشگری سلامت است

استاندار مازندران گفت: مازندران به دلیل داشتن طبیعت بکر و جذاب از استان های ویژه در گردشگری سلامت محسوب می شود.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در همایش بین المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل با بیان این که، مازندران سالانه میزبان ۳۵ میلیون گردشگر داخلی است که به همراه آن تعداد زیادی گردشگر خارجی هم به این دیار سفر می کنند، افزود: در این وادی رونق گردشگری سلامت در استان یک ضرورت است.

وی با بیان این که، در رامسر و ساری ۲ شهر سلامت راه اندازی خواهد شد، افزود: یک سرمایه‌گذار خارجی برای ایجاد شهر سلامت در رامسر ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

حسینی‌پور با اشاره به این که، در زمان حاضر تعداد زیادی گردشگر سلامت برای درمان به مازندران سفر می‌کنند، اظهار داشت: هزینه درمان برای این گردشگران در ایران ۶ برابر کمتر از کشور خودشان است.

استاندار مازندران ادامه داد: اعتماد به پزشکان ایرانی و هزینه پایین درمان حضور گردشگران سلامت از کشورهای همسایه به مازندران را افزایش داده است.

این مقام مسوول با بیان این که، مازندران آمادگی دارد بزرگترین شهر مغز و اعصاب را راه اندازی کند از پروفسور سید ابراهیم کتابچی رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور خواست برای تحقق این امر کمک کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۵۰ جراح برجسته مغز و اعصاب ایران به همراه چند کشور جهان برای شرکت در کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل با ارسال ۱۰۰ مقاله علمی و پزشکی در حوزه های نوین علوم مغز و اعصاب به دبیرخانه این کنگره در بابل گرد هم آمدند.

این کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.

در این همایش حدود ۲۵۰ استاد برجسته سراسر کشور و همچنین تعدادی از اساتید نخبه و برجسته از بعضی از کشورهای جهان حضور دارند.

در این آیین محققان برجسته ایران و جهان شرکت کردند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برگزاری این گونه همایش ها جایگاه بسیار مهمی در پیشبرد مسائل علمی و تبادل نظر در مورد جدیدترین مسائل حوزه جراحی مغز و اعصاب دارد و برای مردم منطقه، دانشجویان و دانش پژوهان اثرات مثبت و شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

جدیدترین و بروزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب در رشته های جراحی ستون فقرات، جراحی مغز و قائده جمجمه، جراحی باز و بسته عروق مغزی، جراحی اعصاب کودکان، ضایعات اعصاب محیطی، رادیوسرجری بین دانشمندان ایرانی و بین المللی تبادل نظر می شود.


منبع : ایرنا