۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۹/۱۳

مازندران در توزیع متوازن اعتبارات دیده نشده است

مازندران در توزیع متوازن اعتبارات دیده نشده است

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه استان در توزیع متوازن اعتبارات کشوری دیده نشده است، گفت: باید سهم استان از اعتبارات افزایش یابد.

به گزارش کاسپین24 | محمدعلی محسنی بندپی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در جلسه شورای اداری با گرامیداشت روز معلولان و توانجویان با تاکید براینکه باید فضایی برای معلولان فراهم شود تا از ظرفیت‌های آنان برای توسعه کشور بهره گیریم، افزود: فلسفه ایجاد نظام جمهوری اسلامی بر مبنای عدالت و توزیع عادلانه امکانات و برقراری مردم از رفاه نسبی است.

وی با اظهار اینکه استان مازندران در توزیع متوازن اعتبارات کشوری به اندازه خودش دیده نشده است، افزود: جمعیت استان مازندران ۳.۲ میلیون نفر مقیم است اما هر روز جمعیت استان فراتر از میزان جمعیت بومی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سهم دارویی استان سه درصد بوده که باید به ۴.۵ درصد برسد تا مردم برای دریافت دارو روانه شهرهای کلان و یا بازارهای سیاه برای نجات جان بیماران خود نشوند.

محسنی بندپی با عنوان اینکه در درونن استان مازندران نیز توزیع اعتبارات استان متوازن و متعادل نبوده است، گفت: تحقیقات دانشگاه‌های مازندران و تربیت مدرس نشان می‌دهد برخی از شهرها از جمله آمل و ساری ازاعتبارات بیشتر و نوشهر و سوادکوه گلوگاه در پایین‌ترین رده‌های توسعه قرار گرفتند و تمام تلاش بر این است که توزیع اعتبارات را به سمت تعادل و توازن پیش ببریم.

وی با عنوان اینکه استان مازندران را به عنوان کشور و استانی مستقل باید دید زیرا نزدیکی به کلانشهرهای درون کشور، همجواری با کشورهای بین المللی و وجود نخبگان از امتیازاتت آن است، گفت: بزرگترین خلأ موجود در کشور و استان عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است.

منبع : مهر