۱۹:۰۶ ۱۴۰۱/۶/۳

مازندران دومین استان در تخصیص و جذب اعتبار سفر رئیس جمهور

مازندران دومین استان در تخصیص و جذب اعتبار سفر رئیس جمهور

استاندار مازندران گفت : مازندران در تخصیص و جذب اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور رتبه دوم کشور را دارد .

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی‌پور عصر پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی و زیرساختی استان مازندران که با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در سالن همایشی در بابلسر افزود: با توجه به این نگاه خوب و ویژه دولت سیزدهم به مازندران امیدواریم این حمایت ها تدوام یابد تا بسترساز توسعه و پیشرفت استان را ایجاد کند .

در هفدهمین سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی به مازندران ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۲۷درصد آن مربوط به بخش کشاورزی استان است.

وی ادامه داد : وضعیت معیشتی مردم استان خوب نیست ،چراکه سند آمایش اقتصادی استان مازندران در مقاطع مختلف تغییر کرده است و وضعیت فعلی استان شبیه بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هلند است اما صادرات در هلند ۹۵ میلیارد دلار است اما در مازندران این رقم چشمگیر نیست.

حسینی پور تصریح کرد: استان مازندران دارای نیروی انسانی بسیار خوبی است که درحوزه های مختلف علمی جزو باهوش ترین جوانان محسوب می شوند و مدیران ملی را در سطح کشور دارد.

وی اضافه کرد: مازندران با تولید ۱۱.۵ درصد از محصولات کشاورزی کشور در این زمینه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و جایگاه ویژه ای در این بخش دارد .

استاندار مازندران گفت : این خطه شمالی در شرایط اقتصادی سخت در تولید مرغ و روغن توانست کمک شایانی به سیاست اقتصاد جدید دولت کند، مازندران در لوازم خودروها نیز سرآمد کشور است.

لزوم توجه به گردشگری مازندران

وی تصریح کرد: در حوزه گردشکری با توجه به شرایط آب و هوایی که داریم متاسفانه استان به جایگاه واقعی نرسید و شرایط آماده نیست اما با این حال مازندران ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی را دارد.

استاندار مازندران ادامه داد : اگر استان مازندران مورد توجه خاص دولت چه از نظر قانونی و چه از بودجه ای قرار گیرد به طور حتم روند توسعه این دیار هموار خواهد شد.

وی گفت : در سفر آیت الله رئیسی به مازندران مواردی را در ارتباط توسعه استان ارائه شد که ایشان گفتند که پیگیری این امور برعهده معاون اول رئیس جمهور است که پیگیری موارد با آقای دکتر مخبر در حال انجام است.

به گفته حسینی پور استان مازندران دارای سه بندر است که این بنادر در کریدور شمال و جنوب به خوبی می تواند ایفای نقش کند و آمادگی داریم اسکله رو رو ریلی در بندر امیرآباد را به بهره برداری رساینم تا با این راهبرد روند صادرات در استان افزایش یابد.

وی افزود : با شهادت باهنر و رجایی دشمنان گمان می کردند حرکت رو به جلوی نظام مقدس جمهوری متوقف می شود اما با خون این عزیزان این نظام مقدس تنومند تر شد.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: مردم ولایتمدار این دیار با تاریخ بسیار درخشانی که از خود نشان دادند که همواره عهد پیمان خود را با عاشورای حسینی مستحکم تر کردند.بعد از انقلاب مازندران این افتخار را دارد که ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم میهن و نظام جمهوری اسلامی کرد و لشکر خط شکن ۲۵ کربلا بیشترین نقش را در دفاع مقدس داشت .

طبق برنامه اعلام شده از سوی استانداری مازندران ، در سفریکروزه معاون اول رئیس جمهور به صورت همزمان ۹۳۵ طرح هفته دولت استان افتتاح و به بهره برداری می رسد که برای این طرح‌ها، چهارهزار و ۴۷۳ میلیارد تومان هزینه شده است. با افتتاح این طرح ها یکهزار و ۵۳۹ نیز مشغول به کار می شوند.

بنابراین گزارش در این سفر به صورت ویژه طرح آبرسانی حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شهرهای بابل ،امیرکلا ، هادی‌شهر و بابلسر پس از انتظار ۱۳ ساله به بهره برداری می رسد.افتتاح عملیات بهسازی و نوسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت در مازندران از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران است .


منبع : ایرنا