۱۷:۰۳ ۱۳۹۷/۶/۱۶
یک روزنامه نگار اقتصادی مازندران نوشت:

مازندران و روسیه در تقابل متقابل

مازندران و روسیه در تقابل متقابل

چندی پیش هیئت بلند پایه 40 نفره از مسئولان ارشد و فعالان اقتصادی استان ولگا گراد روسیه وارد مازندران شدند

به گزارش کاسپین24از ساری،حسین زحمتکش یکی از روزنامه نگاران اقتصادی مازندران نوشت:

چندی پیش هیئت بلند پایه 40 نفره از مسئولان ارشد و فعالان اقتصادی استان ولگا گراد روسیه وارد مازندران شدند. این هیئت دولتی و تجاری به ریاست استاندار ولگاگراد به مدت دو روز در مازندران از بسترهای اقتصادی و تولیدی استان بازدید کرد که این بازدیدها منجر به امضای تفاهم نامه همکاری بین بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی دو طرف شد.
هر چند روس ها علاقه خاصی به مازندران دارند و هر سال شاهد حضور هیئت های تجاری از استان های این کشور در استان هستیم، ارتباط مازندران با روسیه ابتدا از کرانه های بندر آستارخان شروع شد و حال به لنگرگاه رود ولگا رسیده است.
ولگاگراد یکی از استان های در حال توسعه و پیشرفته روسیه است که در نظر دارد بسته 7 میلیارد دلاری را برای استقرار 45 پروژه بزرگ صنعتی با اشتغال زایی 18 هزار نفری به مرحله اجرا برساند که در نوع خود منحصر به فرد و در خورد توجه است. جمعیت 2 و نیم میلیون نفری ولگاگراد و همسایگی با استان های دیگر که جمعیت 30 میلیون نفری دارند نشان از موقعیت استراتژیک این استان در فدراسیون بزرگ روسیه دارد.
ارزش تجاری تبادلات اقتصادی کنونی مازندران و ولگاگراد 64 میلیون دلار است که طبق تفاهم صورت گرفته قرار است به 200 میلیون دلار افزایش یابد، هر چند در این تبادل تجاری سهم روس ها در صادرات به مازندران بیشتر است و بیم آن می رود که مازندران در این تبادل تجاری 200 میلیون دلاری، سهم کمتری در صادرات داشته باشد.
اگر تجار مازندرانی بتوانند از فرصتی که برای ارتباط تجاری با روسیه در اختیار آن ها قرار داده شده بهره ببرند یقینا زمینه های رشد اقتصادی و شکوفایی تولید استان به وجود خواهد ماند.